Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansöka skusan eller hur gör jag?

Men när du säger att beta av smålånen. Det medför att jag släpper resterande och de hamnar hos kfm?
Om du vill att det ska gå till KFM så släpp allt, då spelar det ingen roll. Det jag skrev är det dom kallar snöbollsmetoden. Du löser av dem billigaste lånen först och som Lasse nämnde så frigör du en summa varje gång minsta lånen är betalda. Till slut lär du ha ganska mycket över varje månad och kan lägga det på dom största lånen. På så sätt så slipper du KFM men det är viktigt att man har tålamod och är starkt dedikerad att lösa detta och hålla sig i rätt spår.

Säg att du jämkar och kanske använder dig av fria månader på största lånen så kan du säkert betala av dom minsta lånen relativt snabbt och som du skrev dina månadskostnader så frigör du ca 4-5 tusen varje månad.

Ring till dina långivare och se vad de kan göra för att förlänga återbetalningstider, sänkt ränta, betalningsfria månader osv. Det kommer frigöra mer utrymme för att betala av lånet med lägst balans (snöbollsmetoden)
Nu vet vi inte dina räntesatser. Förhoppningsvis är prognosen att räntorna kommer att gå ner framöver och då får du mer utrymme att amortera mer.

Jag har varit så inställd på att släppa allt. Men nu funderar jag verkligen på att försöka jämka och förhala de stora skulderna för att bli av med de mindre.
Tack så hemskt mycket för tipsen, detta blev en ögonöppnare. Underlättar verkligen att veta vilka vapen man kan dra mot dessa vidriga skulder. Men denna väg kräver nog sin extrema disciplin och självkontroll som ni säger.

Passar på att ställa en helt annan fråga i min tråd, hoppas det är okej.
Det här med UC-score. Av det jag läst så förfinas scoren extremt mycket med FÅ förfrågningar.
Tex, nu har jag 12.5% i score med över 13 förfrågningar.
Har jag 0 FF senaste året, sjunker då scoren avsevärt och jag är med i matchen gällande samlingslån, trots min miljon i skulder? Betyder verkligen 0 FF så mycket?

Man kan få riktigt bra betyg med 0 FF men tyvärr så kan hög skuldsättningsgrad ställa till det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp