Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansöka skusan eller hur gör jag?

Hej, ny här.

Situationen jag befinner mig i är enbart mitt eget fel, det är viktigt för mig att poängtera.
Hur fasen gör jag? Söka ett extra jobb och härda ut då de stora lånen är på 10år? Släppa allt till KFM? Släppa allt förutom det lägsta och betala av 10k varje månad och jobba mig uppåt, spelar det ens någon roll att göra så? Jag menar ska jag betala av de mindre lånen/krediterna eller spara allt jag har och släppa allt.
Information om min situation:

Lån/krediter

Marginalen: 308 502:- 3936:-/mån
Ica banken: 163 131:- 2426:-/mån
Wasa: 138 510:- 1646:-/mån
Dnb finans: 135 896:- 1572:-/mån
Northmill: 99 294:- 1929:-/mån
Wasa: 58 453:- 712:-/mån
Credway: 30 000:- 1500:-/mån
Klarna: 23 247:- 1500:/mån
Everydaycard+: 20 000:- 2000:-/mån
Ica kredit: 20 000:- 1500:-/mån
Fairlo: 20 000:- 667:-/mån
Ica kredit: 10 000:- 200:-/mån

-------------------------------------------

Fasta avgifter

Hyra: 9100:-/mån
Elförbrukning: 500:-/mån
Hem/barnförsäkring: 380:-/mån
Internet: 250:-/mån
Drivmedel: 500:-/mån
A-kassa: 140:-/mån
Barnomsorg (förskola & frita): 1150:-/mån

Lån/krediter: 1 027 033:- 19 588:-/mån
Fasta avgifter: 12 020:-/mån

Inkomst: 29 000:- efter skatt
Barnbidrag: 1325:-

Total inkomst efter skatt: 30 325:-

Jämka?
Snöbollsmetoden skulle kanske fungerar, det var dock en stund tills första lånet kan tas bort..

Skuldsanering baseras på "allmän skälighet" - Antingen är du skälig skuldsanering eller så är du inte skälig skuldsanering

Jag hade ställt mig följande 10 frågor:

1. Är du kvalificerad insolvet och inte kan betala dina skulder på överskådlig tid? - Exempel: Ja, 0 kvar efter räkningar, lever långt under existensminimum, 1 miljon i skuld och säkert + 1 miljon i ränta gör att jag är kvalificerad insolvent och inte kan betala mina lån på överskådlig tid.
2. Är du över eller under 30 år och är du student - Exempel: Ja, över 30 år. Ej student
3. Hur har dina skulder uppkommit? - Exempel: lån för spelberoende
4. Har du brytpunkter? - Exempel: ja, har tydliga brytpunkter - Slutat ta lån/slutat nyttja krediter/slutat spela med hjälp/behandling och registrerad på spelpaus
5. För hur länge sen skapade du dina brytpunkter? - Exempel: Senaste lånet är 18 månader gammal, slutade spela för 2 år sen, och nyttjat senaste krediten för 8 månader sen
6. Har du gjort allt för att betala på dina skulder? - Exempel: Ja, har sålt vissa saker, försökt använda snöbollsmetoden utan att lyckas, använt skatteåterbäring till amortera bort vissa lån och betalat det jag kunnat av lönen.
7. Har du sökt hjälp för problemen? - Exempel: Ja, har pratat med stödlinjen, får stöttning av arbetsgivare, familj, vänner, min bankman, kommunens skuldrådgivare etc, är öppen för vidare hjälp och sammarbete.
8. Har du näringsförbud (förbud att öpnna företag), har du statliga skulder, betalar du dina skatter och har dina intressen i Sverige? - Exempel: Inget näringsförbud, betalar mina skatter och har mina intressen i Sverige. Inga skulder till Försäkringskassan, Skatteverket, CSN., skulder för underhåll/bidrag etc.
9. Har du saker av högt värde? - Exempel: Nej, äger ingan bostad, ingen dyr bil och har inga stora sparkonton av något slag
10. Har du brottsregister eller begått ekobrott som syns? - Exempel: Nej

Kan du svara ärligt på dom 10 frågorna och tror att du har en chans till skuldsanering, så boka tid hos kommunens skuldrådgivning för vidare rekommendation om du inte känner att något annat hindrar dig från skuldsanering.

En annan sak som är bra att tänka på och skapar huvudverk för många: Har du privata lån till någon nära borgenär (familj, sambo, vän, kollega) eller står sambo eller någon i familjen med som medlåntagare på lån till bank. Dom kommer att få ta smällen om du får skuldsanering eftersom att du inte kommer kunna betala på varken privata lånet eller lånet ni delar på, finns en lag som säger att man inte får gynna borgenär när man har skuldsanering. När man släpper lånen så släpper man också allt samtidigt, den karusellen är i princip omöjlig att rädda att släppa några sen komma ikapp.

Löst riktmärke för senaste lån och brytpunkt för vad som orsakat problemet brukar vara minst ett år sen exempelvis senaste lån och ett år sen senaste spel, krediter brukar man kunnna komma undan med om man nyttjat ganska långt inpå ansökan, om resten av skäligheten klaffar och dessa krediter endast använts för att överleva och ha ex mat på bordet, inte shopping. Absolut ingen fakta dock.

Senast ändrad:
Skuldsanering baseras på "allmän skälighet" - Antingen är du skälig skuldsanering eller så är du inte skälig skuldsanering

1. Är du kvalificerad insolvet och inte kan betala dina skulder på överskådlig tid? - Exempel: Ja, 0 kvar efter räkningar, lever långt under existensminimum, 1 miljon i skuld och säkert + 1 miljon i ränta gör att jag är kvalificerad insolvent.
2. Är du över eller under 30 år och är du student - Exempel: Ja, över 30 år. Ej student
4. Har du brytpunkter? - Exempel: ja, har tydliga brytpunkter - Slutat ta lån/slutat nyttja krediter/slutat spela med hjälp/behandling och registrerad på spelpaus
5. För hur länge sen skapade du dina brytpunkter? - Exempel: Senaste lånet är 18 månader gammal, slutade spela för 2 år sen, och nyttjat senaste krediten för 8 månader sen
6. Har du gjort allt för att betala på dina skulder? - Exempel: Ja, har sålt vissa saker, försökt använda snöbollsmetoden utan att lyckas, använt skatteåterbäring till amortera bort vissa lån och betalat det jag kunnat av lönen.
7. Har du sökt hjälp för problemen? - Exempel: Ja, har pratat med stödlinjen, får stöttning av arbetsgivare, familj, vänner, min bankman, kommunens skuldrådgivare etc, är öppen för vidare hjälp och sammarbete.
8. Har du näringsförbud (förbud att öpnna företag), har du statliga skulder, betalar du dina skatter och har dina intressen i Sverige? - Exempel: Inget näringsförbud, betalar mina skatter och har mina intressen i Sverige. Inga skulder till Försäkringskassan, Skatteverket, CSN., skulder för underhåll/bidrag etc.
9. Har du saker av högt värde? - Exempel: Nej, äger ingan bostad, ingen dyr bil och har inga stora sparkonton av något slag

Kan du svara ärligt på dom 10 frågorna och tror att du har en chans till skuldsanering, så boka tid hos kommunens skuldrådgivning för vidare rekommendation om du inte känner att något annat hindrar dig från skuldsanering.

En annan sak som är bra att tänka på och skapar huvudverk för många: Har du privata lån till någon nära borgenär (familj, sambo, vän, kollega) eller står sambo eller någon i familjen med som borgenär på lån till bank. Dom kommer att få ta smällen om du får skuldsanering eftersom att du inte kommer kunna betala på varken privata lånet eller lånet ni delar på, finns en lag som säger att man inte får gynna borgenär när man har skuldsanering.

Löst riktmärke för senaste lån och brytpunkt för vad som orsakat problemet brukar vara minst ett år sen exempelvis senaste lån och ett år sen senaste spel, krediter brukar man kunnna komma undan med om man nyttjat ganska långt inpå ansökan, om resten av skäligheten klaffar och dessa krediter endast använts för att överleva och ha ex mat på bordet, inte shopping. Absolut ingen fakta dock.
Borgensman eller medlåntagare ska ersätta det fetade, en borgenär lånar ut pengar.

Hej, ny här.

Situationen jag befinner mig i är enbart mitt eget fel, det är viktigt för mig att poängtera.
Hur fasen gör jag? Söka ett extra jobb och härda ut då de stora lånen är på 10år? Släppa allt till KFM? Släppa allt förutom det lägsta och betala av 10k varje månad och jobba mig uppåt, spelar det ens någon roll att göra så? Jag menar ska jag betala av de mindre lånen/krediterna eller spara allt jag har och släppa allt.
Information om min situation:

Lån/krediter

Marginalen: 308 502:- 3936:-/mån
Ica banken: 163 131:- 2426:-/mån
Wasa: 138 510:- 1646:-/mån
Dnb finans: 135 896:- 1572:-/mån
Northmill: 99 294:- 1929:-/mån
Wasa: 58 453:- 712:-/mån
Credway: 30 000:- 1500:-/mån
Klarna: 23 247:- 1500:/mån
Everydaycard+: 20 000:- 2000:-/mån
Ica kredit: 20 000:- 1500:-/mån
Fairlo: 20 000:- 667:-/mån
Ica kredit: 10 000:- 200:-/mån

Fasta avgifter

Hyra: 9100:-/mån
Elförbrukning: 500:-/mån
Hem/barnförsäkring: 380:-/mån
Internet: 250:-/mån
Drivmedel: 500:-/mån
A-kassa: 140:-/mån
Barnomsorg (förskola & frita): 1150:-/mån

Lån/krediter: 1 027 033:- 19 588:-/mån
Fasta avgifter: 12 020:-/mån

Inkomst: 29 000:- efter skatt
Barnbidrag: 1325:-

Total inkomst efter skatt: 30 325:-

Du bör även göra en egen bedömning av de tips du får här. En del tips och förslag är inte alls bra...

Senast ändrad:

1. Är du kvalificerad insolvet och inte kan betala dina skulder på överskådlig tid? - Exempel: Ja, 0 kvar efter räkningar, lever långt under existensminimum, 1 miljon i skuld och säkert + 1 miljon i ränta gör att jag är kvalificerad insolvent och inte kan betala mina lån på överskådlig tid.

En annan sak som är bra att tänka på och skapar huvudverk för många: Har du privata lån till någon nära borgenär (familj, sambo, vän, kollega) eller står sambo eller någon i familjen med som medlåntagare på lån till bank. Dom kommer att få ta smällen om du får skuldsanering eftersom att du inte kommer kunna betala på varken privata lånet eller lånet ni delar på, finns en lag som säger att man inte får gynna borgenär när man har skuldsanering. När man släpper lånen så släpper man också allt samtidigt, den karusellen är i princip omöjlig att rädda att släppa några sen komma ikapp.

Känner mig ärlig och trygg med de frågorna. Bra poäng med privata lån, som tur är har jag inga sådana.
Tack

Om du jämkar så skulle du nog få en fin summa varje månad som du kan börja beta av alla smålån med. När du släckt dom så börjar du jobba dig uppåt. Kan du även lösa ett extra jobb som ger dig 5-6 tusen i månaden så lär du komma i fas snabbare än du tror.

Om du jämkar så skulle du nog få en fin summa varje månad som du kan börja beta av alla smålån med. När du släckt dom så börjar du jobba dig uppåt. Kan du även lösa ett extra jobb som ger dig 5-6 tusen i månaden så lär du komma i fas snabbare än du tror.
Men när du säger att beta av smålånen. Det medför att jag släpper resterande och de hamnar hos kfm?

Sök på snöbollsmetoden här på forumet.
Tanken är i korthet att frigöra medel genom att betala av en kredit i taget, börja med de minsta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp