Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansöka samlingslån snart

Hej Forumet!
Nu var det min tur att fråga lite om tips och hjälp ifrån er:folded:

Imorgon försvinner äntligen 1 ff och sedan den 20 juli försvinner 1 och då är jag nere på 5 ff sedan i augusti försvinner 2 st och kommer då ansöka om ett samlingslån när jag har 3 ff.

2022 Årsinkomst 468.000 kr
2021 407.000 kr

3 ff i augusti när jag ska ansöka
underskott: 129.000

Synliga lån just nu är 714.000 men har betalt av i juni mer än vad månadskostnaden är så kommer förmodligen sänkas till typ 705.000 kr och till augusti så kommer det ha sänkts lite mer nu när jag ska betala räkningar juli samt augusti.

Kontokredit 48.000 kr men är fullbetald och kommer avslutas vid juli uppdateringen.

Kreditbetyg just nu är 10.6% och förmodligen ännu bättre nu när krediten försvinner samt 4 ff. Vad tror min chans är om ett samlingslån?
Behöver verkligen samla alla så att jag någon gång kan andas ut lite.. :'(

vill även tillägga har skrivit detta innan men har alltid legat på 20-30 ff och kass kreditbetyg. Detta är första gången på j*** länge jag hamnar på 3 ff och ett kreditbetyg till de bättre jämfört med innan då jag konstant låg på 25-30% och har ej något skuldsaldo hos kfm eller betalningsanmärkning och aldrig haft detta.

Tacksam för alla svar och hjälp.

/ svante

Någon behjälplig?

Ja erbjudanden kommer du få.
Anledningen till ditt kreditbetyg är runt 10% är ju pga krediten vilket blir skillnad på sen. MEN, kan bli högre i början pga risk om du avslutar den.

Ja erbjudanden kommer du få.
Anledningen till ditt kreditbetyg är runt 10% är ju pga krediten vilket blir skillnad på sen. MEN, kan bli högre i början pga risk om du avslutar den.
Okej, men då vet jag! Håller tummarna. När mymoney kategorieserade min kredit till blanco som var på 240k till blanco så sjönk betyget ifrån 20 till 5% så de med att när man avslutar en kredit och får högre risk verkar inte stämma så mycket. Men jag håller tummarna att betyget blir bättre när den försvinner och hoppas på att få ett samlingslån.

Då börjar det närma sig en ansökan om samlingslån. Har gått ifrån 963.000 kr med bla blanco, kontokredit. Krediterna är fullbetalda och avslutade. Ifrån 17 ff till endast 5 kvar och betyg ifrån 23% svag till 8.1% mindre bra. Nu har jag ett betyg på Bra 2.1% och 5 förfrågningar. 2 försvinner augusti en 7 aug och en 10 aug då är jag nere på 3 ff.
Är så jäkla nervös! Höjt årsinkomsten ifrån 407.000 till 468.000 kronor.
Det som syns på UC är endast 4 blanco på 709.000 kr och nu har jag gjort ytterligare betalningar så kommer minskas till ca 695k.

Då börjar det närma sig en ansökan om samlingslån. Har gått ifrån 963.000 kr med bla blanco, kontokredit. Krediterna är fullbetalda och avslutade. Ifrån 17 ff till endast 5 kvar och betyg ifrån 23% svag till 8.1% mindre bra. Nu har jag ett betyg på Bra 2.1% och 5 förfrågningar. 2 försvinner augusti en 7 aug och en 10 aug då är jag nere på 3 ff.
Är så jäkla nervös! Höjt årsinkomsten ifrån 407.000 till 468.000 kronor.
Det som syns på UC är endast 4 blanco på 709.000 kr och nu har jag gjort ytterligare betalningar så kommer minskas till ca 695k.
Mycket bra jobbat att du lyckats så bra med att städa upp i skuldträsket, det ska du vara stolt över!

Var försiktig med att söka samlingslån innan du har fått en preliminär bedömning.
Har du möjlighet att rådfråga någon personlig bankkontakt hur dina möjligheter ser ut för att samla ihop dina blancolån för att få bättre ränta och marginal?
Se till att de inte tar kreditupplysning. Om du visar dina kalkyler och uppdaterat utdrag från UC borde de kunna ge en bedömning preliminärt.

Om du någon gång känner hopplöshet för dina större blancolån har jag ett tips.
Jag tänker själv som att ha investerat i aktier/fonder, och övertid kommer det ju att ge utdelning. Faktiskt blir det lite lättare att dras med skulder över längre tid om man kan visualisera syftet med dem.

Mycket bra jobbat att du lyckats så bra med att städa upp i skuldträsket, det ska du vara stolt över!

Var försiktig med att söka samlingslån innan du har fått en preliminär bedömning.
Har du möjlighet att rådfråga någon personlig bankkontakt hur dina möjligheter ser ut för att samla ihop dina blancolån för att få bättre ränta och marginal?
Se till att de inte tar kreditupplysning. Om du visar dina kalkyler och uppdaterat utdrag från UC borde de kunna ge en bedömning preliminärt.

Jag tänker själv som att ha investerat i aktier/fonder, och övertid kommer det ju att ge utdelning. Faktiskt blir det lite lättare att dras med skulder över längre tid om man kan visualisera syftet med dem.
Hej,
Tack så mycket och tack för svar! Exakt som du skriver så kommer jag att gå till min bank och jag har kontakt där. Så jag kommer skriva ut min uc och gå till dom och prata och se.

Sedan så kommer jag inte bry mig om vilken ränta jag får. Jag vill bara samla allt i ett. Skulle inte banken hjälpa mig så kommer jag köra på Lendo.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp