Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansöka om SKUSAN på nytt?

Men många har oxå fått skuldsanering utan kontakt m skuldrådgiv så det är inte automatiskt avslag bara pga det. Har man koll på alla siffror finns inte mkt de kan hjälpa till med. De kan ev sortera bort de som absolut inte är aktuella för en sanering så det blir färre ansökningar till skusan.
Såklart, men man vill ju med fördel göra allt man kan för att öka sina chanser när det handlar om ett sådant livsavgörande beslut.. eller hur? Det känns lite som att inte sluta dricka alkohol under graviditet/fortsätta röka för att det inte "automatiskt betyder att det blir komplikationer"..

Men många har oxå fått skuldsanering utan kontakt m skuldrådgiv så det är inte automatiskt avslag bara pga det. Har man koll på alla siffror finns inte mkt de kan hjälpa till med. De kan ev sortera bort de som absolut inte är aktuella för en sanering så det blir färre ansökningar till skusan.
Det handlar inte om avslag, det handlar ju om att putsa på sitt "CV" inför skuldsanering.
Att ha kontakt med rådgivare visar att man har en förståelse och aktivt jobbar med sin ekonomi.

Att kunna prata med handläggaren vid samtalet och vissa att man har 100% koll på allt visar också på att man är insatt med sin egen situation och försöker fixa till det själv och inte behövde gå till skuldrådgivning för att få koll över läget.
Vi är massa här som fått skuldsanering utan att gå ditt. "Kvalar" du in till sanering så får du det vare sig du varit där eller inte

Att kunna prata med handläggaren vid samtalet och vissa att man har 100% koll på allt visar också på att man är insatt med sin egen situation och försöker fixa till det själv och inte behövde gå till skuldrådgivning för att få koll över läget.
Vi är massa här som fått skuldsanering utan att gå ditt. "Kvalar" du in till sanering så får du det vare sig du varit där eller inte
Precis! Finns oxå de som gått till skuldrådg o fått avslag.
Jag hade full koll på alla siffror för både mej o maken så det fanns inget mer en skuldrådg kunnat göra. Fylla i ansökan var jag oxå fullt kapabel till.

Att du tycker att det är meningslöst spelar dock ingen som helst roll i beslutet. Kronofogden tycker inte att det är meningslöst och det är Kronofogden som tar beslutet om skuldsaneringen. Det är verkligen att pissa i motvind att inte ta kontakt med skuldrådgivare bara för att man själv anser att det är meningslöst.
Jag ska förtydliga vad jag menar. Jag har inget principiellt motstånd till att ta kontakt med kommunens skuldrådgivare. I min situation där jag har koll på mina skulder och borgenärer så vet jag dock inte vad en kontakt skulle göra för skillnad vid en ansökan om skuldsanering. Jag har även tidigare ställt den frågan till en av kommunens skuldrådgivare som också menat på att en kontakt inte skulle göra någon större skillnad. För mig handlar det om att lägga energi på rätt saker.

Precis så.

Jag ska förtydliga vad jag menar. Jag har inget principiellt motstånd till att ta kontakt med kommunens skuldrådgivare. I min situation där jag har koll på mina skulder och borgenärer så vet jag dock inte vad en kontakt skulle göra för skillnad vid en ansökan om skuldsanering. Jag har även tidigare ställt den frågan till en av kommunens skuldrådgivare som också menat på att en kontakt inte skulle göra någon större skillnad. För mig handlar det om att lägga energi på rätt saker.
Det handlar inte enbart om att ha koll på vem man är skyldig pengar. Det handlar om att visa att man är redo för en rehabilitering. Att en skuldsanering inte ges till någon som kommer hamna i samma sits igen. Att då gå till en rådgivare på kommunen visar att man tar sin ekonomiska situation på allvar och vill förbättra den. Det finns inga krav på att göra det. Men det kan göra att vågskålen väger till din fördel.

Jag håller inte alls med om ditt resonemang, men jag låter det vara så - det är din skuldsanering det handlar om.
Lycka till oavsett!

Jag förstår hur du menar men i min situation är en kontakt med en skuldrådgivare rätt meningslös utifrån att jag har en pågående löneutmätning sedan nästan 3 år tillbaka.
Det kostar ingenting att kontakta en skuldrådgivare, gör det.Det kan bara hjälpa och inte skada i alla fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp