Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansöka om skuldsanering?

Tänkte kolla om vad ni tror om mina förutsättningar för att ansöka om skuldsanering, om det är ens värt att försöka?

Jag är 32 år. Flyttade hem till föräldrar pga alla skulder. Har skulder nästan 1 miljon. Fast anställd med en lön på 24.000 efter skatt. Hela lönen går till skulderna varje månad. Spelmissbrukare. Har sökt hjälp och får hjälp b

Kommer man troligtvis få avslag just för man är ung och kommer kunna betala av allt tills pensionen liksom?

Ska tillägga att jag inte är hos KF och har aldrig varit.

Min bror är typ 34 och hade råd att betala allt varje månad men inte mer. Hans rådgivare sa åt honom att låta bli att betala alla fakturor utom de nödvändiga som hyra m.m. Efter några månader ansökte han om skuldsanering och fick det. Existensminimum i 5 år. Inkomst på typ 26k i månaden.

Börja med att gå till kommunens skuldrådgivare.

Min bror är typ 34 och hade råd att betala allt varje månad men inte mer. Hans rådgivare sa åt honom att låta bli att betala alla fakturor utom de nödvändiga som hyra m.m. Efter några månader ansökte han om skuldsanering och fick det. Existensminimum i 5 år. Inkomst på typ 26k i månaden.

Börja med att gå till kommunens skuldrådgivare.

Hur såg hans övriga situation ut? Hur mycket hade han i skulder och vad var anledningen till hans skulder?

Jag är i samma situation som Markus har ca 1 miljon i skulder får ut 22000 och räntekostnaden på lånen är ca 26000, med amorteringen så ska jag betala ca 36000 per månad. Flera av mina lån är dock mindre än ett år gamla är det ens lönt att söka om skuldsanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp