Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansöka om skuldsanering.

Den korkade saken var det absolut sämsta en kunde göra och jag ångrar mig så.
Fick tillbaka ca 60k på skatteåterbäringen då jag betalat för mycket skatt på en slutlön på ett jobb som jag blev varslad från.
Skaffade genast nytt jobb med sämre betalt dock och såg att det inte kommer att gå ihop ekonomiskt i framtiden.
Då hade jag inte haft många kronor över på länge och plötsligt, smack! 60k på kontot.
Där tog dopamin hjärnan över och återfallet var ett faktum, ett svek mot min familj ett svek mot mig själv och ett svek mot personerna som jag träffar varje vecka på spelberoendes förening.
Som sagt jag har alltid haft oerhört svårt med impulser och dylikt och det har alltid satt mig i skiten.
Detta skedde då för inte längre än två månader sen, vilket såklart inte ser bra ut. Men det hinner ju gå 6-7 månader till innan man får ett telefonsamtal igen och det kommer aldrig att ske något liknande igen. Det kommer det verkligen inte att göra för nu handlar det om liv och död för min del.
Genomgår just nu också en utredning om adhd, då mina barn är diagnostiserade och jag läst på mycket om det pga av det och känner igen mig själv i det mesta och fattar varför man haft det så tufft i livet, skola, jobb, struktur osv.
Typiskt nu blev det en jävla massa text. Ville bara säga också att ni är guld värda, snabba svar och framför allt känner man att man inte är ensam och totalt blåst I huvudet.
Du är absolut inte ensam. Vi är många här som har eller har haft problem, oavsett orsak. I ditt fall spel, i andras fall andra saker.

Jag tror tyvärr att ditt återfall kan sätta käppar i hjulet. Det kommer in på skäligheten, dvs du spelade bort pengarna i stället för att betala skulder. Jag vet inte, utan det är vad jag tror.
Som nån skrev så är det ingen bra idé att ha rullande ansökningar inne utan efter ett ev avslag jobba med de saker som ledde till avslaget för att en tid efteråt, kanske tillsammans med en budget- och skuldrådgivare, gå vidare med en ny ansökan.

Lycka till!

Du är absolut inte ensam. Vi är många här som har eller har haft problem, oavsett orsak. I ditt fall spel, i andras fall andra saker.

Jag tror tyvärr att ditt återfall kan sätta käppar i hjulet. Det kommer in på skäligheten, dvs du spelade bort pengarna i stället för att betala skulder. Jag vet inte, utan det är vad jag tror.
Som nån skrev så är det ingen bra idé att ha rullande ansökningar inne utan efter ett ev avslag jobba med de saker som ledde till avslaget för att en tid efteråt, kanske tillsammans med en budget- och skuldrådgivare, gå vidare med en ny ansökan.

Lycka till!
Allright. Någon som har en aning om hur långt bak i tiden dom kollar kontoutdrag när man blir prövad för skuldsanering.
Sen en sak som jag tycker blir lite fel är att sist så va det lån som var tagna allt för nära i tiden, men då skulle jag vilja säga att det är för att klara sig. Man bakar och bakar för att få det att fungera just då. Det är inte så att jag fått många kronor över utan det har ju gått till lösen på äldre lån.
Men det är klart svårt att motivera skuldsanering för dom, ähh jäkla bekymmersamt.

Allright. Någon som har en aning om hur långt bak i tiden dom kollar kontoutdrag när man blir prövad för skuldsanering.
Sen en sak som jag tycker blir lite fel är att sist så va det lån som var tagna allt för nära i tiden, men då skulle jag vilja säga att det är för att klara sig. Man bakar och bakar för att få det att fungera just då. Det är inte så att jag fått många kronor över utan det har ju gått till lösen på äldre lån.
Men det är klart svårt att motivera skuldsanering för dom, ähh jäkla bekymmersamt.
För mig kollade dom inga kontotutdrag. Vet inte om dom gör det öht, i så fall är det ovanligt är min uppfattning.

Jag har haft ett skuld på 60.000 kr att betala. Det har förfallit igår. Vad händer nu?

Det borde dom väl göra, annars kan man ju dra vilken rövarhistoria som helst, eller?
Ungefär så. Dom tar inga referenser, inga kontoutdrag, ingen bekräftelse av vad hyran kostar.
En oärlig person som spelade igår skulle kunna säga att den slutade för 5 år sedan, har sökt hjälp från alla instanser, jobb, familj, bank, arbetsgivare och att hyran kostar 4000 kr mer än vad den gör och man hade kunnat bli beviljad på det med 4000 kr mer i månaden över om storyn hänger ihop. Borgenärerna har definitivt ingen koll på vad hyran kostar, hur kontoutdragen ser ut, vilka man sökt hjälp hos eller när man slutar spela.

Min uppfattning är att det är väldigt ovanligt att det man säger kollas. Men gör dom mot förmodan en kontroll kan man nog glömma skuldsanering för all framtid om man drar en rövarhistoria. I varje fall många år framöver

För mig kollade dom inga kontotutdrag. Vet inte om dom gör det öht, i så fall är det ovanligt är min uppfattning.
Aldrig hört att de gjort detta vid skuldsanering heller.

Jag fick svara på lite frågor. Om jag hade pengar sparat osv.
Vad vissa saker kostade, som hyran mm.
Men detta tror jag inte de kollat upp?

Tror inte de kollat mitt bankkonto heller.

Aldrig hört att de gjort detta vid skuldsanering heller.

Jag fick svara på lite frågor. Om jag hade pengar sparat osv.
Vad vissa saker kostade, som hyran mm.
Men detta tror jag inte de kollat upp?

Tror inte de kollat mitt bankkonto heller.
Det va som fan. Trodde det ingick en noggrann utredning om man skulle få inledande.
Nu har jag som sagt haft ett återfall, men kanske man ska testa ändå.

Det va som fan. Trodde det ingick en noggrann utredning om man skulle få inledande.
Nu har jag som sagt haft ett återfall, men kanske man ska testa ändå.
Bara man berättar som det är, med tex ett återfall. För OM det framkommer under utredningen att ett återfall skett så skulle det inte gynna sökande.

Fråga 1. Min skuldrådgivare sa att jag skulle passa på att spara pengar medans alla skulder hamnade hos kronofogden.
Hon sa att man absolut inte skulle ha nått på kontot när dom blandar sig i. för dom tar allt man har där. Kan man föra över och spara lite på avanza konto eller det är inte safe där heller?
Fråga 2. När jag räknar på min kommande utmätning så kommer det inte att gå ihop med förbehållsbeloppet. Vi bor jäkligt dumt, hyr bostad kallhyra. Sen tillkommer vatten, sopor och el.
Är svårt att hitta en passande lägenhet, speciellt när barnen är i en känslig ålder med diagnos på den ena och dom vill absolut inte byta skola.
Fråga 3. När dom räknar på mitt förbehållsbelopp, så förstår jag att dom räknar på min sambo inkomst också. Men dom räknar inte med hennes skulder. Dvs hon har också skulder som hennes pengar går till då räcker det ännu mindre till hushållet.
Fråga 4. Tar fogden reda på hur mycket man betalar i hyra och sådant då man inte ska uppge kostnader som el osv när man gör en uträkning. Vill dom se hyresavier?
Om inte, kan man ange att man har en högre hyra för att försöka få det att gå runt. Jag förstår fan inte hur detta ska gå, önskar att det fanns en tidsmaskin. Hade kunnat offra en arm för att spola tillbaka tiden 10 år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp