Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

ansöka om skuldsanering, inga betalningsanmärkningar

Hej, det är nämligen så att min mamma har skulder på 810.000 kronor. Jag undrar om jag kan ansöka om skuldsanering åt henne? Hon kommer aldrig klara av att betala av dem på överskådlig tid. Hon har 3000 kvar efter att hon betalar allt. Lön på 32.000

Måste hon släppa till kronofogden? Hon kommer definitivt inte släppa de till kronofogden. Kan man ansöka innan man släpper? Och betala fram tills hon får ett beslut?

Hej, det är nämligen så att min mamma har skulder på 810.000 kronor. Jag undrar om jag kan ansöka om skuldsanering åt henne? Hon kommer aldrig klara av att betala av dem på överskådlig tid. Hon har 3000 kvar efter att hon betalar allt. Lön på 32.000

Måste hon släppa till kronofogden? Hon kommer definitivt inte släppa de till kronofogden. Kan man ansöka innan man släpper? Och betala fram tills hon får ett beslut?
Hon kan ansöka innan hon släpper allt och betala fram till inledande efter inledande så får hon inte betala på något då det kallas för gynnande av borgenär. Om hon klarar att betala på allt så är det nog inte troligt att hon får en skuldsanering så beakta det i frågan att släppa eller ej. Kanske bättre att skattejämka, förhandla med inkassobolagen i första hand. För att få skuldsanering ska du ha gjort allt.
Du kan hjälpa henne med ansökan men hon måste logg in med bankid på kronofogden och sen kan du hjälpa henne att fylla i uppgifterna.

Hon måste inte släppa till KFM.
Man kan ansöka när som helst.
Hon kan betala fram till beslut om inledande skuldsanering då hon måste sluta för att inte gynna enskild borgenär.

3000 kvar efter att allt är betalt skriver du. Menar du då förutom sina skulder även de fasta kostnaderna för boende, mat, resor till o från jobb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp