Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansöka om skuldsanering en gång till.

Hej. Skulle behöva hjälp med lite reflektioner om att ansöka om skuldsanering en gång till.
Haft skuldsanering innan som förlöpte väl.skulderna va pga att jag hjälpte anhörig med lån som inte återbetalades till mig.
Nu har jag hamnat i löneutmättning 3 år senare pga jag blivit uppsagd 2 gånger pga arbetsbrist under 1 1/2 år och dålig löne utveckling. Och sålde bil för att täcka skulder som jag hade innan uppsägning att återbetala. Men fick släppa allt nu till kF då akassan inte räcker så klart.
Är såklart väldigt mycket arbets sökande. Jag är 47 år och skulden kommer hamna kanske på totalt 40 0000. Vad bör jag tänka på som säskilda skäl för att söka.tacksam för input.. som såklart inte är dömade.

Hej. Skulle behöva hjälp med lite reflektioner om att ansöka om skuldsanering en gång till.
Haft skuldsanering innan som förlöpte väl.skulderna va pga att jag hjälpte anhörig med lån som inte återbetalades till mig.
Nu har jag hamnat i löneutmättning 3 år senare pga jag blivit uppsagd 2 gånger pga arbetsbrist under 1 1/2 år och dålig löne utveckling. Och sålde bil för att täcka skulder som jag hade innan uppsägning att återbetala. Men fick släppa allt nu till kF då akassan inte räcker så klart.
Är såklart väldigt mycket arbets sökande. Jag är 47 år och skulden kommer hamna kanske på totalt 40 0000. Vad bör jag tänka på som säskilda skäl för att söka.tacksam för input.. som såklart inte är dömade.
Hej
Förstår jag dig i rätt så har du gått igenom en skuldsanering? Då har du efter det 0kr iskuld.
3 år senare har du 400 000 i skuld?
Du behöver nog fundera lite mer och djupare hur du efter bara 3 år sitter med en så stor skuld igen. För anledningen du nämner här att du ”hamnat” i löneutmätning pga av dessa saker låter ju väldigt vagt och är ju absolut inte som jag ser det nåt som går under ”särskilda skäl”.
Det är och ska vara väldigt tufft att få en andra skuldsanering så är detta din anledning så tror jag det är rätt kört.
Med det sagt önskar jag dig lycka till.

Vad har du använt 400000 till på så pass kort tid? Det är ändå över 10000 i månaden. Har du köpt något av värde?

Min totala skuld med räntor kommer sluta inom 12 år på ca 400.000 va kanske jag som va otydlig. Jag köpte en bil. Men den sålde jag och gick i förlust, men löste lån på det jag fick.. jag hade för tre år sedan ett välbetalt arbete, men pga av byte av jobb förlorade jag en löneutveckling då jag jobbade inom privat verksamhet.

Hej
Förstår jag dig i rätt så har du gått igenom en skuldsanering? Då har du efter det 0kr iskuld.
Du behöver nog fundera lite mer och djupare hur du efter bara 3 år sitter med en så stor skuld igen. För anledningen du nämner här att du ”hamnat” i löneutmätning pga av dessa saker låter ju väldigt vagt och är ju absolut inte som jag ser det nåt som går under ”särskilda skäl”.
Det är och ska vara väldigt tufft att få en andra skuldsanering så är detta din anledning så tror jag det är rätt kört.
Hej
Tack för din input.

Vad har du använt 400000 till på så pass kort tid? Det är ändå över 10000 i månaden. Har du köpt något av värde?
Och jag tänker inte söka i ny tid skuldsanering utan jag jobbar extra och gör inbetalning vid sidan om det jag kan.

Sålde du en bil med 400k i förlust?

Jag hade ett lån på bilen på 200000 jag fick 130 tusen betalde in. Jag fick ju släppa mina saker över tid , då min akassa inte räckte. Så inte att jag gått och tagit lån som high chaparal.

Sålde du en bil med 400k i förlust?
Jag hade ett lån på bilen på 200000 jag fick 130 tusen betalde in. Jag fick ju släppa mina saker över tid , då min akassa inte räckte. Så inte att jag gått och tagit lån som high chaparal

Ah. Tråkigt.
Det är nog tyvärr bara att bita ihop och betala skulle jag tro.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp