Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansöka om skuldsanering – vilket boende ska jag uppge i ansökan?

Men om du betalar lite på några en månad eller lite nästa på de andra men försöker betala ner skulder man har kan det ju inte bli talan om brott?
Nej bara skrämseltaktik kanske rätt i teorin men inte hur det egentligen funkar i riktiga livet. Jag betalde nästan 200.000 på privata skulder efter försäljning och det stod med när fogden skicka till alla borgenärer (ca 30st) och det var ingen som överklagade ens.

Men om du betalar lite på några en månad eller lite nästa på de andra men försöker betala ner skulder man har kan det ju inte bli talan om brott?
Nej, nu handlade det ju just om gynnande... Om man t.ex kommer över en större summa pengar, vid husförsäljning, arv eller annat sätt. Och väljer att prioritera ett fåtal skulder istället för alla så kan det bli gynnande av borgenär.

Det kan klassas som gynnande även om du inte har inledande. Allt handlar om uppsåt.
Betalade av 3 lån utav 11 under inledande,bokstavligt fram tills dagsdatumet för inledande,sågs mkt positivt hos handläggaren då hon kunde skriva av 3 av lånen,det var nog en stor anledning till att jag fick inledande,2 min efter samtalet fick mejlet på kivra.

Vi betalade några lån som var ej med i ansökan , ca 100 000 kr betalade vi när vi släppte allt och vi sa det till handledare som tyckte det var bra vi betalade dom lån annars skulle dom hamna på ansökan.
Handledare inte ställt ens frågan vad vi gjorde med pengarna efter vi släppt alla lån men vi ville vara ärliga.

Att köra 110 på en 30 väg kan funka om inte polisen är där t.ex... är det okej? Absolut inte. Är det olagligt? Absolut.

Det är lika med alla brott, bara för att man klarar sig undan så betyder det inte att man inte gjorde fel :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp