Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansöka om sanering

När jg ansöker om sanering o ta upp mina skulder .Om man glömmer några eller inte ha koll på inkasso som inte skickat till fogden än vad händer då ?

Det publiceras i post och inrikes tidningar, poit dagligen vilka som fått inledande och även beslutade skuldsaneringar om jag minns rätt. Inkassobolaget bevakar de listorna löpande och anmäler sina fordringar. Missar dom det så är det tråkigt för dom.

Hur ser mina chanser ut när man ha hus o dom utrett att de inte gå att utmäta kan man få sanering ändå ?

Vd är de för tidningar är de på nätet då ? Vill ju inte att alla kan sitta vid frukostbordet o kolla in de precis :),

Hur ser mina chanser ut när man ha hus o dom utrett att de inte gå att utmäta kan man få sanering ändå ?

Då är det lättare än innan utredningen är gjord.

Det händer att borgenärer invänder pga fastigheter och kräver att man ska sälja den/de innan dom går med på sanering, ibland stoppar den invändningen sanering, ibland inte. Dom kan ha gjort egen utredning om fastighetens värde.

Men om dom inte kommer få nåt av försäljningen så förstår jag inte om dom skulle invända mot de hoppas på tur då

Vd är de för tidningar är de på nätet då ? Vill ju inte att alla kan sitta vid frukostbordet o kolla in de precis :),

Det är just för att alla skall kunna kolla som det annonseras i Post- och inrikes tidningar. Annars så skulle det ju bli rena Vilda Western, om man kunde ansöka om skuldsanering i smyg, och så råkar man "glömma" att berätta om vissa skulder, utan möjlighet för den som du är skyldig pengar att invända.

Så det är en ofrånkomlig effekt av att söka om skuldsanering, att nyfikna bekanta kan ta reda på att man har gjort det. Tycker man att det är något att skämmas över så behöver man ju inte ansöka :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp