Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansöka om samlingslån nu eller vänta tills UC-förfrågan försvinner?

Skulle behöva ett samlingslån på ca 200-250k för att komma helt på fötterna igen.
Mitt uc score gick ner från 4,8 till 3,7 när en uc förfrågan försvann för några dagar sen så nu står det bra på uc score.
Har 2 förfrågningar kvar...en försvinner om ca 1 månad. Ska man avvakta tills den är borta också?
Det brinner lite i knutarna för det finns en skuld som kan hamna hos kronofogden..Japp det är Lumify!
Dem hade först sålt skulden till riverty men sen återkallat den.
Att prata med dem är hopplöst för man får inget svar så vet faktiskt inte vart den skulden hamnar.
Har ca 200 tusen synliga lån på uc. Sen har jag runt 50-60 tusen på andra håll.
Dem skitlånen kostar skjortan i månaden.
Egentligen skulle det lösa sig ganska bra om jag skulle få ett lån på ca 100k men då tar det längre tid att komma på fötterna.
Tycker ni man ska chansa nu eller vänta ca 1 månad tills ytterligare en uc förfrågan försvinner.
Jag räknar med att jag har en missbrukare kredit men inte fått någon information om det.
Inget som syns på uc vilket fall.
Alla mina skulder år pga av spelmissbruk men nu har jag varit spelfri nästan 6 månader nu.
Man mår bättre en på länge och sover bättre trots man dragit på sig skulder
Inga spel transaktioner på kontot.
Någon som har nån tanke? Tror ni det är helt kört att bli beviljad nåt lån?
För mig är allt mellan 80 tusen och 250 tusen räddningen.
Har fast jobb och lön på ca 27 tusen efter skatt.

Gör en förfrågan via Lendo eller liknande. 2 förfrågningar med ålder på bör inte vara någon konstighet, om det inte finns betalningsanmärkningar eller så också.

Gör en förfrågan via Lendo eller liknande. 2 förfrågningar med ålder på bör inte vara någon konstighet, om det inte finns betalningsanmärkningar eller så också.
Mm får nog slänga i väg en ansökan. Inga betalningsanmärkningar.
Tänkte bara om man kanske skulle vänta tills nästa uc försvinner så man får ännu bättre betyg men det kanske spelar mindre roll.
Lär ju knappast komma ner till betyg 0-1 på skalan.
Tack för svar.

Va hände med din ansökan uppdatera gärna tack

Tjena! Ansökte för några månader sen och fick 3 erbjudanden tror jag...kommer inte i håg vilka det var! Trodde faktiskt jag inte skulle få några!
Tack vare det lyckades jag betala lumify och det var det allra viktigaste! Den hade skickats till kfm men den kallades tillbaka från lumify när jag betalat!
Tänkte försöka ansöka igen till sommaren med noll förfrågningar!
Viktigast för mig är att hålla mig spelfri och nu har det gått nästan 10 månader sen jag sist spelade!

Haha klart jag kommer i håg vilket lån jag fick!
Det var marginalen bank!
Skrev lite fel tidigare!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp