Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansöka om brådskande skuldsanering

Hej!
Jag behöver försöka ansöka om skuldsanering och såg man kan ange att det är brådskande. Vilket det är i mitt fall kopplad till kommande sjukskrivning och jag har barn.

Hur gör man ärendet brådskande med en förklaring kring det?

Brådskande? Aldrig hört. När kommer den frågan? Jag påbörjade ansökan nu och såg inget sånt heller.
Låter spontant som något Jo skulle ha en massa synpunkter kring.

Skyndsam handläggning står det mycket om på nätet och chatgpt men kan ju vara felaktigt

Hej!
Jag behöver försöka ansöka om skuldsanering och såg man kan ange att det är brådskande. Vilket det är i mitt fall kopplad till kommande sjukskrivning och jag har barn.

Hur länge kommer du vara sjukskriven?
Du hamnar i kö. Tänk om alla skulle ange att det är brådskande.. Lita inte på nätet o chatgbt...

Tänkte på Kravet på skyndsam handläggning i ärenden om skuldsanering framgår också i 14 § andra stycket skuldsaneringslagen där det står att Kronofogdemyndigheten snarast ska besluta att inleda skuldsanering om ansökan inte avvisas eller avslås. Kan man ange att barnen riskerar att bli lidande pga av kommande sjukskrivning för att försöka få en skyndsammare handläggning.

Hej!

Nej, något sådant finns inte.
Du får snällt ställa dig sist i kön och invänta din tur :)

Skyndsam handläggning står det mycket om på nätet och chatgpt men kan ju vara felaktigt

Det är nog mest förvaltningslagens krav. Det finns ingen möjlighet att prioritera vissa. Då skulle alla sätta kryss i den rutan..

Tänkte på Kravet på skyndsam handläggning i ärenden om skuldsanering framgår också i 14 § andra stycket skuldsaneringslagen där det står att Kronofogdemyndigheten snarast ska besluta att inleda skuldsanering om ansökan inte avvisas eller avslås. Kan man ange att barnen riskerar att bli lidande pga av kommande sjukskrivning för att försöka få en skyndsammare handläggning.

14 § En ansökan om skuldsanering ska avvisas om gäldenären är föremål för ett annat förfarande om skuldsanering.

Inget andra stycke finns.

Hej!

Hade det gått hade nog 99% ansett själva att det är brådskande och då blivit exakt samma kö ändå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp