Ansöka om bolån online, tar de UC direkt?

Hejsan!
När man ansöker om ett preminilärt bolån online genom Swedbank och fyller i alla uppgifter så som inkomst, handpenning och tidigare skulder.

Tar banken en UC kontroll direkt för att kolla om det man fyllt i stämmer eller de gör det i ett senare skede när det blir skarp läge?

Japp, uc direkt utan möjlighet att förklara sig.
Så man kan ha medlåntagare med hög lön och vilja låna 300 000 men få nedslag på grund av uc gallringen. Onödigt att prova alltså om man inte är säker.

Bolån är nästan alltid bäst boka tid på banken och prata om, ifall man tänkt låna på en bank som har fysiskt kontor med.

När jag tog bolån i Swedbank var jag dit. De tog en uc vid det mötet efter vi pratat och de tyckte allt lät bra. Sen tog de en ny uc I samband med att papperna skrevs på och lånet betalades ut i samband med köp.

UC gör de på stubben. Sen kommer banken att begära in vissa handlingar såsom; arbetsgivarintyg, lönespec & kontoutdrag för att se att alla uppgifter stämmer.
Godkänner banken inkomst och allt därtill så kan du börja buda på lägenheter inom ditt lånetak.

Senast ändrad:
Att man gallrar ut till autoavslag har sina förklaringar, det finns helt enkelt ingen anledning att låta personal lägga tid på att titta på ansökningar där kunder har mängder med anmärkningar, skuldsaldon eller kanske över ett visst antal ff eller visst blancobelopp, man har satt en gräns där dom som passerar över är sådana man inte har intresse av att låna ut till.

Kan verkligen rekommendera skandiabanken, tog mitt bolån där utan några fysiska kontakter och till en mycket konkurrenskraftig ränta utan förhandling.

Hur är det med arbetsgivarintyg,lönespec m.m vid Skandiabanken? Behövde du vissa sånt?

Hur är det med arbetsgivarintyg,lönespec m.m vid Skandiabanken? Behövde du vissa sånt?
Nej ingenting faktiskt. Var tvungen att skicka scannat idkort och affären var tvungen att gå igenom en registrerad fastighetsmäklare. Hur smidigt som helst,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp