Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ansöka om 600000 lendo?

Jag ansökte ett samlingslån på 500k hos Lendo i maj men fick endast ett erbjudande hos Thorn. Jag behöver verkligen era erfarenheter av hur jag ska gå vidare med en ansökan?
Du minskar verkligen dina chanser genom att bara söka hos Coop, speciellt när förmedlarna jobbar hos Coop. Om Coop kan bevilja dig ett lån så gör dom det via förmedlare också. Skillnaden med förmedlare är att om Coop inte kan bevilja dig något kanske en annan bank kan göra det. Däremot ser det ju kanske inte så ljust ut med tanke på att du sökte så sent som i maj men ska du göra en ansökan så gör vi förmedlare!

Säker?

Om du som låntagare dessutom är Coop-medlem och söker via coop.se får du alltid 1 %-enhet lägre ränta från din individuellt satta ränta.

Yes, så var det iaf när jag sökte om lån hos Compricer för två-tre år sen, dom ringde och ville att jag skulle välja Coop som hade den lägsta räntan av alla erbjudanden jag fått men som inte hade lägre ränta än mina lån, jag sa att jag inte var intresserad och då sa dom att jag kunde bli Coopmedlem och sedan ringa tillbaka så att dom kunde göra en ny ansökan när jag blivit det, för att få 1% lägre ränta.

Har det nyss ansökts och inte erbjudits något ligger der verkligen i korten att det blir nej nu med

Har det nyss ansökts och inte erbjudits något ligger der verkligen i korten att det blir nej nu med
Ja de tar väl höjd för bra mycket mer utgifter för tex livsmedel och räntor när de kollar ens siffror nu. KALP kalkylerna har nog skruvats upp

ställer nu samma fråga som jag ställde i uc tråden.

Nu vid uppdatering efter ett samlingslån den 15 juli, så gick mitt score ner till 1,0% och en ff går ut i slutet av månaden då bör betyget hamna under 1 dvs mycket bra är det lönt o skicka en ny ansökan på lendo då för att samla resterande? Eller bör man vänta längre

ställer nu samma fråga som jag ställde i uc tråden.

Nu vid uppdatering efter ett samlingslån den 15 juli, så gick mitt score ner till 1,0% och en ff går ut i slutet av månaden då bör betyget hamna under 1 dvs mycket bra är det lönt o skicka en ny ansökan på lendo då för att samla resterande? Eller bör man vänta längre
Advisa mfl säger att man ska vänta 1.5 månad så det blir ju uppfyllt för dig vid månadsskiftet. Jag hade kört en vecka in i augusti om jag vore dig.

”I Sverige finns en viss fördröjning mellan det att låneansökan registrerats till dess att krediten uppdateras i din kreditupplysning. Oftast omkring 1,5 månad. Under denna period vet inte långivaren hur många av dina låneerbjudanden du accepterat.”

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp