Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

anmärkning från Radiotjänst

Jag fick idag en anmärkning från Radiotjänst.
Är det sant att ingen kan se det pga att man får en chans till så länge man inte får en anmärkning till från samma företag ?
Fick tidigare två anmärkningar av radiotjänst vilken är borta sedan 2011.
Eller påverka tidigare anmärkning från 2011 min nu anmärkning ?
Annars har jag ingen anmärkning.

Tror nästan att det syns i registret.Anmärkningar är ju inte samma som påminnelse.Men du hade väl inget som gått till KF,om inte så syns det troligen bara i RTJ egna register.

Nej de gick till KFM ! Har läst att vid första anmärkning från CSN , Radiotjänst , p- böte syns anmärkning inte under en vis period. Men ved inte om de räkna med anmärkning vilken gick bort 2011 från UC

Om statliga skulder går till KFM blir det betalningsanmärkning direkt. Om man endast har en anmärkning avseende statlig skuld så kan den sekretessmarkeras. Uppkommer ytterligare anmärkning visas både den nya och den gamla. De från 2011 borde ha passerat sina tre år och påverkas inte av då av detta. Jag försöker alltid efter hyra prioritera statliga skulder så att de inte går till KFM.

Om ny anmärkning uppkommer inom två år upphör sekretessen.

Så att jag måste oxå betala faktura från kmf med en gång ! Sendan augusti 2011 har jag ingen betalningsanmärkning mer kvar.

Ja, när den är betald så blir den sekretessmarkerad. Och så att du inte riskerar historiskt skuldsaldo.

Betala så snabbt du kan för att slippa historiskt skuldsaldo.

Ok hittills har jag inte fått en faktura från KFM. Hur ved jag att det blir en sekretessmarkerad. Ska jag ringa KFM ?

Den blir det automatiskt när du betalat. Men ring så kan du få uppgift om vad du ska betala och senast när.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp