Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ange inkomst

Det finns alldeles för roliga människor här i forumet. RÄKNAR med att få? Så jag räknar med att få ett jobb snart som jag räknar med ska betala mig 500k i lön, så jag anger det. Sen om det jag RÄKNAR med inte alls händer, ja då är båda jag och banken körda. Det är säkert vad bankerna vill ha, yup
Det är inget roligt med det, det finns ganska många arbeten som är baserade helt på provisionslön, exempelvis fastighetsmäklare, säljare mm. Sedan finns det de som har en fast grundlön och provison/rörlig lön. Dessa löner är både pensions- och sjuklönegrundande. Menar du att dessa är helt diskvalificerade från att låna eller köpa hus med banklån?

Det är inget roligt med det, det finns ganska många arbeten som är baserade helt på provisionslön, exempelvis fastighetsmäklare, säljare mm. Sedan finns det de som har en fast grundlön och provison/rörlig lön. Dessa löner är både pensions- och sjuklönegrundande. Menar du att dessa är helt diskvalificerade från att låna eller köpa hus med banklån?
Gissar på att han menar att du inte ska ge honom råd som kommer sätta honom i problem som kanske resulterar i att hans liv försämras märkvärdigt genom att säga att han ska ange ”vad han räknar med” att tjäna alltså han ska gissa och ange felaktig inkomst (som kan komma att visa sig bedrövligt om de begär arbetsgivarintyg). Vem som helst borde förstå det? Och ditt inlägg om att han ska gissa sig fram låtet fullkomligt överdrivet fel i öronen på oss som jobbar med ekonomi. Tack

Det finns alldeles för roliga människor här i forumet. RÄKNAR med att få? Så jag räknar med att få ett jobb snart som jag räknar med ska betala mig 500k i lön, så jag anger det. Sen om det jag RÄKNAR med inte alls händer, ja då är båda jag och banken körda. Det är säkert vad bankerna vill ha, yup
Det är en stor skillnad på det du skriver och en som tex haft 300000 i bonus om året i flera år. Annars kan en skiftgående inte räkna ob för han kan bli tvingad till dagtid. En anställd kan bli arbetslös så då är det lika bra att ange vad man får från socialen i försörjningsstöd.

Gissar på att han menar att du inte ska ge honom råd som kommer sätta honom i problem som kanske resulterar i att hans liv försämras märkvärdigt genom att säga att han ska ange ”vad han räknar med” att tjäna alltså han ska gissa och ange felaktig inkomst (som kan komma att visa sig bedrövligt om de begär arbetsgivarintyg). Vem som helst borde förstå det? Och ditt inlägg om att han ska gissa sig fram låtet fullkomligt överdrivet fel i öronen på oss som jobbar med ekonomi. Tack
Jag har själv jobbat med ekonomi och lönehantering under många år och lämnat många intyg och inkomstuppgifter baserade på provisionslöner och annan "ojämn" inkomst, såsom säsongsbaserad. När man förklarat läget för de som begär in uppgifter, så ber de att man ska räkna ut ett genomsnitt på rullande helår eller halvår. Alla lever inte i en månadslönsbaserad värld.

2pac, du har fått fantastiska råd från många här.(inte alla men nästan), men jag tycker du ska kontakta random bank och bara höra med de hur de tänker.

Lyssna ej på Vaa?? Dom inläggen är blaha ursäkta men det tycker jag!
Är ingen hjälp utan bara sarkastiska

Lyssna ej på Vaa?? Dom inläggen är blaha ursäkta men det tycker jag!
Är ingen hjälp utan bara sarkastiska
Tack min vän! Hen vil nog bara "trolla" och irritera lite, men det har jag inga problem med eftersom jag är säker på min sak.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp