Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ang växelvis boende barn och utmätning

Om man har ett barn som bor halva tiden hos mig, får man inte ett halv normalbelopp för detta barn? Har nämligen fått beräkningen från kronofogden och där har dom inte räknat med honom alls fast jag fyllt i att han bor lika mycket hos mig.

Om man har ett barn som bor halva tiden hos mig, får man inte ett halv normalbelopp för detta barn? Har nämligen fått beräkningen från kronofogden och där har dom inte räknat med honom alls fast jag fyllt i att han bor lika mycket hos mig.
Det borde du få...

Jo, om det är så räknar jag med det..
Om det öser in underhållsstödsskulder så anses barnet inte bo hos dig.

Jo, om det är så räknar jag med det..
Om det öser in underhållsstödsskulder så anses barnet inte bo hos dig.
Varför skulle det ösa in underhålls skulder? Måste du alltid påpeka en massa negativt:( om barnet bor hos henne så gör väl barnet det. Bara för att man har skulder är man ingen fifflare.
Tror Isis har nog tufft ändå.

Senast ändrad:
Klart du ska ha det. Man får tillräckligt lite att leva på ändå. Får se hur mycket man får behålla känns nästan meningslöst att jobba om allt går till skulder som inte verkar minska.
Blir det så orkar inte jag länge blir väl sjukskriven. Lönar det sig inte att jobba och skulderna inte minskar är det för jävligt där går min gräns.
Vet jag är negativ nu men att betala till nått som inte blir bättre eller mindre då blir man aldrig skuldfri.

Klart du ska ha det. Man får tillräckligt lite att leva på ändå. Får se hur mycket man får behålla känns nästan meningslöst att jobba om allt går till skulder som inte verkar minska.
Blir det så orkar inte jag länge blir väl sjukskriven. Lönar det sig inte att jobba och skulderna inte minskar är det för jävligt där går min gräns.
Vet jag är negativ nu men att betala till nått som inte blir bättre eller mindre då blir man aldrig skuldfri.
Förstår din känsla men att ge upp är fel tycker jag.
Vi har skapat situationen och får bane mig reda ut den också.
Tänk även att en ev framtida skuldsanering kan skita sig om du inte gjort allt för att minska dina skulder.
Kämpa på! ❤️

Förstår din känsla men att ge upp är fel tycker jag.
Vi har skapat situationen och får bane mig reda ut den också.
Tänk även att en ev framtida skuldsanering kan skita sig om du inte gjort allt för att minska dina skulder.
Kämpa på! ❤️
Vet men blir svårt att reda ut på löneutmätning. Och hur ska jag kunna minska skulderna med utmätning finns inget utrymme för att betala mera då får vara glad om man kan äta.
Men du menar säkert om jag inte arbetar o blir sjukskriven på längre tid då blir det svårt.
Bara att kämpa på men tycker att skulder borde minska med löneutmätning om dom inte gör det känns det hopplöst :( det är mest det jag menar går inte att ha löneutmätning och fortfarande ha lika mycke skulder då ger jag upp:(
Och jag är väl medveten om min situation har mått dåligt länge och kan inte göra det ogjort tyvärr. Är mest orolig över att skulder inte minskar med löneutmätning då är man körd.
Upplever att jag straffats mycket ändå jobbar o sliter på jobbet sover knappt försöker göra mitt bästa med magont lite sömn huvudvärk mm men ändå går till jobbet och gör ett bra jobb trots allt
Kram❤️

Senast ändrad:
Vet men blir svårt att reda ut på löneutmätning. Och hur ska jag kunna minska skulderna med utmätning finns inget utrymme för att betala mera då får vara glad om man kan äta.
Men du menar säkert om jag inte arbetar o blir sjukskriven på längre tid då blir det svårt.
Bara att kämpa på men tycker att skulder borde minska med löneutmätning om dom inte gör det känns det hopplöst :( det är mest det jag menar går inte att ha löneutmätning och fortfarande ha lika mycke skulder då ger jag upp:(
Och jag är väl medveten om min situation har mått dåligt länge och kan inte göra det ogjort tyvärr. Är mest orolig över att skulder inte minskar med löneutmätning då är man körd.
Upplever att jag straffats mycket ändå jobbar o sliter på jobbet sover knappt försöker göra mitt bästa med magont lite sömn huvudvärk mm men ändå går till jobbet och gör ett bra jobb trots allt
Kram❤️
Jag förstår känslan av hopplöshet om skulderna inte minskar m löneutmätning. Men vad finns det för andra alternativ? Om du ger upp menar jag, vad återstår det då? Vilka alternativ finns det för att skulderna faktiskt kommer att börja minska?
Har inte kommit så långt så jag är inte så insatt i processen så det är därför jag undrar. Vad händer om du blir sjukskriven?
Styrkekram!

Håll dig frisk så länge du kan! Försök anpassa utgifterna omgående om det inte redan är gjort. Men vet du redan nu innan utmätningen är igång att skulderna inte kommer att minska? Då ska du ju söka skuldsanering innan du har blivit nedbruten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp