Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ang Tingsrätt

Jag har som de flesta här inne överbelånat mig på sms-lån.
och i slutet av januari gick mitt lån hos förskottslön till kronofogden där jag först bestred skulden hos kronofogden för att sedan när jag fick papper från tingsrätten medge skulden till fullo.

Jag har dock ej betalt in något till Förskottslön eller Svea som var inkassobolag.

Är det någon som vet vad som sker efter att jag medgett skulden i tingsrätten?

det var trots allt snart 2 månader sedan tingsrätten skulle ha mitt svar
och bet-anmärkning har jag inte fått när jag senast kollade idag.

kan tingsrätten besluta att mina skattepengar ska dras som betalning eller kommer jag bli kontaktad av svea för en uppgörelse?

Är det någon som varit i denna situation?

Tacksam för svar

Det finns en tråd här inne som heter: Att med skulden vid tingsrätten har du tittat på den?

jag har kollat på de flesta trådar här inne och inte hittat något direkt svar på min fråga. men dock har jag inte kollat igenom allihop jättenoga så hittar du eller någon annan något där får ni mer än gärna tipsa om det

Nej du har ingen anmärkning fått
Bra att medge skulden annars risk för tredskodom
Och det är anmärkning i tre år
Jag tycker du ska vända dig till Svea som då är inkassobolag och fråga om ni inte kan göra upp en betalplan
Det värsta som nu kan hända är att Svea kan utmäta din skuld och då har du ju en skuld hos Kfm under den tiden som försvinner så fort du betalat eller utmätning är klar om du nu inte kommer överens med sökanden eller inkasso bolaget
Men var noga med att betala annars går skulden en runda till..alltså den blir utmätningsbar eftersom de stadfäster i dom att du medgett skulden .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp