Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ang inkassobolag under skuldsanering

Jag har fått flera brev under min skuldsanering om att skulder har "överlåtits" från ett inkassobolag till ett annat, dvs att det är ett annat inkassobolag som har tagit över skulden. Jag undrar dock vad syftet med det är och om det är nånting man behöver bekymra sig för. Känns märkligt då dessa skulder kommer avskrivas om ett par år.

Bolagen säljer sina skulder till andra. Är inget du behöver bry dej om. Ofta står det oxå i brevet man får från den som tagit över skulden att "de vet om att man har sanering".

Varför köper ens bolag X en fordran ifrån bolag Y på en "kund" som har skuldsanering? Kan ju inte vara en bra affär såvida man inte får den typ gratis

Varför köper ens bolag X en fordran ifrån bolag Y på en "kund" som har skuldsanering? Kan ju inte vara en bra affär såvida man inte får den typ gratis
Passar väl på att sälja och realisera förlusten så sämre resultat = mindre skatt till staten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp