Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

ang inkasso hos smspengar

Hej! La upp en avbetalningsplan hos smspengar, nu några dagar senare ligger en uc tagen från dessa? Vad innebär detta och varför tar dom uc vid avbetplan? Tack

För att dom ska kunna bedöma om du kan betala och hur mycket du kan betala.
Som en säkerhet för dom.
Ganska vanligt hos en del företag.

Någon som vet om detta syns på det vanliga kreditupplysningarna, alltså soliditet osv. Eller syns denna bara hos uc? Och blir det till en stor nackdel i ansökan om sms lån?

Måste kronofogden ha skickat delgivninhskvitto för att skuld saldo ska registreras?

Måste kronofogden ha skickat delgivninhskvitto för att skuld saldo ska registreras?

det skulle jag tro. om du inte är delgiven, vet ju inte kronofogden att du fått en chans att betala... typ, man måste få en chans att bestrida tycker jag.

Kan man låna hos dessa efter att ha hamnat hos deras/expresskredits inkasso?

Accepterar smspengar avbetalningplan? Är det efter inkassokrav då eller?

Jag fick avbetal plan via svea hos smspengar för ett halvår sedan och det var då inga problem.. Ja, det är efter inkassokrav.. du kan ansöka på nätet hos Svea att du vill ha avbetalningsplan.. det är nästan bättre att ringa dom så fort du fått inkassokravet så att det inte blir något missförstånd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp