Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ang billån santander

Tänkte höra om någon vet om man har chans på ett billån hos santander, bilens pris 299000 kr, har en inbytesbil 40 000 kr och 19800 kr kontant blir det.

Min uc:
Årsinkomst: 482 000
Blanco/krediter totalt beviljat:532 800 (kommer minska med typ 20000)
Utnyttjat:471 800 (kommer minska med 26000 om 1 månad)
Förfrågningar:7 st
Inga betalnings anmärkningar

Hur stor chans är det? Vill ju inte stå som ett fån där på bilfirman :p

Billån är ju bland det enklaste lån att få (eftersom det finns en säkerhet), så det är förmodligen inga problem. Men 100% säker kan man ju inte vara.

Billån är ju bland det enklaste lån att få (eftersom det finns en säkerhet), så det är förmodligen inga problem. Men 100% säker kan man ju inte vara.
Låter ju bra iaf, känns ju som man får skämmas om man står där på bilfirman o så blir man nekad :p

Jag var i den situationen för flera år sedan, eller, en värre situation då jag hade två gamla betalningsanmärkningar. Då ringde jag ett par olika bilfirmor, den ena sa att "då blir det nog svårt" och den andra sa "bara kom, inga problem".

Tror jag hade något sämre förutsättningar när jag fick billån för några år sedan

bästa banken för billån, jag har mitt där, runt 140’ nu (180’ när jag köpte) och runt 3,2% ränta. Tror även att man kan få någon betalningsfri månad om man behöver. Enda svåra är att få till autogiro i efterskott (pappersblanketter med brevduva alltså ;)

Vad får bilen kosta som mest?

Dock ska tilläggas att Santander bara lånar upp till 80%. I mitt fall fick jag låna handpenningen hos pösmunkarna Nordea (kreditkonto/servicelån/bilkonto= oklart lånetyp) till den blygsamma räntesatsen 15,6%. Dessa jävlar gjorde jag mig kvitt med förra veckan när jag bakade in kalaset hos marginalen, till en ränta på 4,3%. Byebye Nordea :D

Regelrätta billån är begränsade till 80% pga lagkrav, så det är inget konstigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp