Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Angående styrräntan.

Då vet man det.
Trodde att alla (utom bundna) lån var fluktuerande mot styrräntan.

Det finns mer än styrränta som styr (rörlig ränta) men styrräntan är den huvudsakliga basen.

Tillgång på likvid och försäkringspremier styrde en del när det stormade ca 2008.

Varför ska de höja lån som redan har mer än 10% för att styrräntan går upp lite? Giriga svin är vad de är. Men som sagt, är ju vi som bett om det här, de sålde inte på oss de här lånen
Precis, det är ingen som tvingar en att låna!
Eller?
Förakten du uttrycker känns så väl igen. Innan skuldsaneringen hade jag flera miljoner i skuld och var beroende utav varenda krona man kunde få ihop.
Känslan av desperation glömmer man aldrig.
Dessvärre utnyttjar blancolån institutioner detta i allra högsta grad.

Precis, det är ingen som tvingar en att låna!
Eller?
Förakten du uttrycker känns så väl igen. Innan skuldsaneringen hade jag flera miljoner i skuld och var beroende utav varenda krona man kunde få ihop.
Känslan av desperation glömmer man aldrig.
Dessvärre utnyttjar blancolån institutioner detta i allra högsta grad.
Hundra procent. Ber om ursäkt till de som tagit illa vid. Jag var själv på mina knän och bönade och bad om erbjudanden på typ Lendo oavsett ränta. Noll på kontot och måste ha tag i spelpengar. Desperat och inne i en sån bubbla att inget annat betydde något. Hemskt när man ser tillbaka på det.

Så nej, de sålde inte på oss något. Lika lite som en knarklangare säljer nåt när hen ger första gratis. Men likväl, svin.

Varför ska de höja lån som redan har mer än 10% för att styrräntan går upp lite? Giriga svin är vad de är. Men som sagt, är ju vi som bett om det här, de sålde inte på oss de här lånen

För att man räknat med en viss marginal utifrån den risk man satt på dig

En risk som i många fall gått ner sen man ansökte. Men upp till oss förhandla om nån gång per år isf
Och säkert i ungefär lika många fall gått upp också.

Ja precis, det bör man alltid göra

Finns ingenting som tyder på att styrräntan ska sänkas igen iår… nuvarande räntebana är snarare ett flertal höjningar både iår och nästa år.

Sen har ju normalräntan på bolån tidigare legat runt 4-5 % den såkallade ”permanenta krisräntan” som den yngre generationen är van vid är inte det normala och frågan är om den kommer tillbaka alls.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp