Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Angående skuldsanering och eventuell omprövning

borde bli en slant mer i år då ! Dock så höjdes hyran med ca 500 kr ! Den har höjts sista 3 åren med 500 kr ökning varje gång ! Gått från 8000 kr i hyra när jag fick sanering till 9600 kr månad !

Jag får cirka 500kr mer och har runt 43500 / mån.
Är väl en median lön. Fick nekad omprövning vid höjning 3500 innan skatt per mån, men undra om man ska

fick avslag höjning av lönen på 3500kr/mån innan skatt. Nu när jag fått en till förbättring ska man då skicka in en ny? Tror dom räknade ut att betalningsförmågan ökade med 1800kr mpn men att att det var för lågt för att ändra beslut så 400kr till borde väl bli avslag med. Min hyra höjdes med 500kr mån 1/12 2024, så sänkningen av skatt åts upp av hyreshöjningen direkt
Du "borde" vara säker. Är din sanering väldigt ny så kan det vara en idé att ompröva.

Du "borde" vara säker. Är din sanering väldigt ny så kan det vara en idé att ompröva.

inledande september 2022 så snart passerat halva tiden. Nekad omprövning i feb 2024 på nya lönen med 3500 brutto/mån.

Vet att jag får en oväntad års bonus (max 20 000 brutto) nu i maj så när jag vet beloppet tänkte jag sände in omprövning, då borde lönen för 2025 vara klar med..

bonusen lär man väl få betala in men hoppas inte månadsbeloppet ändras för det..

Var på gång med att skicka in en omprövning nu, men fastnade direkt vid den lilla rutan där man ska förklara anledningen på 500 tecken. Alldeles för kort i min mening för att kunna redogöra på ett (för mig) så fördelaktigt sätt som möjligt. Men för folk som inte är så duktiga med ord och för den allmänna hanteringstiden är det säkert toppen.

inledande september 2022 så snart passerat halva tiden. Nekad omprövning i feb 2024 på nya lönen med 3500 brutto/mån.

Vet att jag får en oväntad års bonus (max 20 000 brutto) nu i maj så när jag vet beloppet tänkte jag sände in omprövning, då borde lönen för 2025 vara klar med..

bonusen lär man väl få betala in men hoppas inte månadsbeloppet ändras för det..
Inte alls säkert du behöver skicka in bonusen :) Mest troligen kommer dem titta och komma fram till att det inte är värt det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp