Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Angående skuldsanering och eventuell omprövning

Någon som har kunskap om hur omfattande en omprövning är? Hur djupgående är kontrollen från Kronofogden, kollar de ens konto med in- och utbetalningar t ex? Eller utgår de bara ifrån tidigare angiven information tillsammans med den nya informationen jag själv angivit i omprövningen?

En omprövning gjord själv kan inte orsaka förlängning av saneringen.
Säkert mycket som blivit annorlunda sedan jag hade skuldsanering.
Jag var på väg att få förlängning efter en större bonus som jag själv försökte ompröva.
Tur att forumet har så många kunniga skribenter.

Gjorde som du sa Lock, eftersom jag uppenbarligen inte läst på….

Min uppfattning är att du har fel.

IMG_3189.jpeg
IMG_3190.jpeg

Ytterligare en fråga har dykt upp: finns det några nackdelar med att ansöka om en omprövning, eller är det alltid av godo för en själv? Mig veterligen så kollar aldrig Kronofogden ens konto under pågående skuldsanering, endast inför – är det något som ändras vid en omprövning? Alltså, går de då in på ens konto och kollar alla transaktioner bakåt i tiden?
Jag hade omprövat. De kollar på skatteverket vad du tjänat månad för månad.

Min uppfattning är att om du vinner/ärver en miljon och ompröver själv och du har 1,000,000 (eller mindre) i skuld så kommer din sanering att avbrytas/upphävas och du får betala dina skulder.
Och hur är ditt exempel relevant till TS fråga eller det vi diskuterat alls?

Nu var ju inte frågan vad som hände om han hade 100k i skulder och vann på eurojackpot.
Svårt att hantera att du har fel helt enkelt?

Och hur är ditt exempel relevant till TS fråga eller det vi diskuterat alls?

Nu var ju inte frågan vad som hände om han hade 100k i skulder och vann på eurojackpot.
Svårt att hantera att du har fel helt enkelt?
Nej absolut inte svårt att hantera att jag har fel. Jag har vidhållit samma synpunkt hela tiden. Vart pengarna kommer ifrån är inte väsentligt.
Men om du omprövar själv så kan din sanering upphävas/avbrytas om du har råd att betala dina skulder, men det ska väldigt mycket till... Inte aktuellt för många.

Det står ju i texten ovan att det inte är en alternativ rättsföljd vid egen omprövning.

Det står ju i texten ovan att det inte är en alternativ rättsföljd vid egen omprövning.
Vart får du den texten ifrån? Jag läste precis igenom skuldsaneringslagen igen och kan inte hitta det du skärmdumpat. Jag ska försöka hitta det jag läst om att en egen omprövning kan resultera i upphävning om du har fått det väsentligt mycket bättre under tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp