Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Angående skuldsanering och eventuell omprövning

Det kan räcka för en beviljad omprövning.
Absolut ! Men jag har själv omprövat och gjort vad jag kunnat :) skulle jag få en sån emot mig så får det väl bli så att jag få betala mellan skillnaden antingen 1 år eller en gång summa ! En gång summa hade jag klarat av ! 3500x12 . Tror inte man häver en sanering för den summan ! Men skulle jag tvingas betala det extra så är det inga problem !

Sen tror jag betalnings utrymmet ska ha ökat med 4-5000 kr ! Här är det 3500 kr ! Men får jag betala extra sen så får det bli så ! Nu 6 betalningar kvar :)
Jag har sett betalningsutrymme under 3500 kr beviljas. Det är kanske ovanligt men det beror nog på dagsformen på personen som hanterar omprövningen.

Jag har sett betalningsutrymme under 3500 kr beviljas. Det är kanske ovanligt men det beror nog på dagsformen på personen som hanterar omprövningen.
Tror också allt beror på handläggare ! Men betalar gärna in mellan skillnaden ! Vill ju göra rätt för mig. Därför jag omprövat innan men fått avslag ! Så betalar gärna in om det skulle behövas !

Ytterligare en fråga har dykt upp: finns det några nackdelar med att ansöka om en omprövning, eller är det alltid av godo för en själv? Mig veterligen så kollar aldrig Kronofogden ens konto under pågående skuldsanering, endast inför – är det något som ändras vid en omprövning? Alltså, går de då in på ens konto och kollar alla transaktioner bakåt i tiden?
Om du själv gör en omprövning så är det värsta som kan hända att din sanering avbryts. Men då ska du ha väldigt mycket bättre än vad du hade så detta behöver du inte oroa dig för. Det andra som kan hända är att ditt belopp ändras.
Om borgenär ansöker om omprövning så kan ovan alternativ ske under samma förutsättningar samt att betalplan kan förlängas. Det är alltid bättre att göra en omprövning själv.

Om du själv gör en omprövning så är det värsta som kan hända att din sanering avbryts. Men då ska du ha väldigt mycket bättre än vad du hade så detta behöver du inte oroa dig för. Det andra som kan hända är att ditt belopp ändras.
Om borgenär ansöker om omprövning så kan ovan alternativ ske under samma förutsättningar samt att betalplan kan förlängas. Det är alltid bättre att göra en omprövning själv.
Helt fel ! Det är tvärtom ! Om du själv ompröva kan den inte upphävas. Däremot kan den förlängas eller avbrytas om borgenärerna begär omprövning!

Lock, den upphävs inte om du omprövar själv, det falskt.

Omprövning själv = avslag eller ändring.
Omprövning borgenär = avslag, ändring eller upphävd sanering.

Till TS, jag skulle ompröva själv, du har ingenting att förlora på det kontra risken som finns utifall att en borgenär omprövar.

Luddigt svar, stämmer inte riktigt.
Har du haft skuldsanering nån gång?

Det stämmer att det är alltid bättre att göra en omprövning själv men den avslutas inte av den anledning utan snarare förlängs eller ändras.
Kan också avslås förstås.

Senast ändrad:
ni behöver nog läsa på lite och läsa mitt inlägg igen. Även om man omprövar själv så kan en sanering upphävas. Men som jag skriver så ska det ha skett något väsentligt. Typ du har fått ut ett arv eller på annat sätt fått en väsentligt bättre ekonomi.

Luddigt svar, stämmer inte riktigt.
Har du haft skuldsanering nån gång?

Det stämmer att det är alltid bättre att göra en omprövning själv men den avslutas inte av den anledning utan snarare förlängs eller ändras.
Kan också avslås förstås.
En omprövning gjord själv kan inte orsaka förlängning av saneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp