Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Angående skuld hos kronofogden.

Hejsan alla lånegrabbar och tjejer.

Jag sitter i skiten och ska försöka förklara mig kort :(.

När det tog slut med tjejen efter 6 år tillsammans så började mitt liv ta en annan riktning från att ha haft d bra. " Jag e ingen mes men jag har aldrig älskat ngn annan människa så mkt i mitt liv " hoppas ni förstår. Jag har sedan en månad sen börjat röka cannabis varje dag som jag ogillade förut. Började spela poker privat med kompisar och blev skyldiga dom större summor. Min enda utväg var att låna och jag ansökte om 60 000 tusen hos ge money bank. Fick dom. Tog en massa sms lån och hämtade flera mobiler på delbetalning. Allt det här började för 3 veckor sen. Nu är dom flestaa pengarna borta o så.

Sitter i skiten. Inget jobb längre så jag kan absolut inte betala tillbaka pengarna nu lr iaf på ett bra tag.

Nu till min fråga - Eftersom inget glädjer mig längre så tänkte jag komma bort från Sverige lite och prova lyckan i ett annat land. Det kmr inte bli ett EU land. Jag ska åka till Norra irak ( Kurdistan) och jobba ihjäl mig i 2 lr 3 år sen komma hem igen.

*** Vad händer om jag skriver ut mig från Sverige och åker härifrån utan att jag skriver på Delgivningskvittot? Måste jag betala dom när jag kommer hem igen eller hur blir det? Snälla kära nån, är väldigt tacksam för alla tips och feedback. / En förkrossad ungman vars liv är åt helvetet just nu.

Om du ändå ska utomlands varför väljer du Norra Irak av alla ställen?

kanske för att de kan jaga rätt på en.alltså kfm inksso.för de jobbar ju även över gränser.

men skulderna kommer INTE avskrivas, så fort du kommer hem så kommer du få börja betala om de hittar dig.de kommer ligga o ticka ränta så om 2-3 år så räkna med att skulderna har ökat tusentals.så undan kommer du inte.

Att flytta utomlands tror jag inte är rätt väg att gå. Försök och ta det lite lugnt och tänk över situationen... 60000 kr är inte så fasligt mycket pengar, det är helt klart möjligt att betala av på lite sikt. Viktigast är nog ändå att du inte gör av med mer pengar nu än nödvändigt (mat, bostad...), och börjar lägga om. Kanske kan du prata med dina "vänner" och skriva av en del av skulden, alternativt allt. Betala av dem över tid måste de gå med på tycker jag...

http://fattiga-riddare.se/ kan du säkert få mer hjälp

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp