Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Angående behandlingshem för spelmissbruk

Hej!
Jag har tagit steget och kontaktat socialen angående mitt spelmissbruk och vill lägga in mig i ett behandlingshem, har förlorat de mesta .. mina barn och mitt ex pga spelet , nu vill jag ta mig tillbaks och verkligen kämpa för och få tillbaks min familj. Varit spelberoende sen 18år och är idag 33.. undrar om någon här inne kanske varit på ett behandlingshem och hur de ser ut och hur det är och leva där liksom? Och tog de långt tid för socialen och ordna detta för dig (hur lång e processen) ?
Dela gärna tankar & svar .. uppskattas !
Mvh

Jag har ingen erfarenhet av behandlingshem men kan däremot starkt rekommendera självhjälpsgrupper. Enligt många räcker det väldigt långt, så har det även varit för mig. Behövs bara något enstaka möte för att inse att detta GÅR att vända på och ta sig ur. Jag TROR att det är en ganska lång process att komma in på behandlingshem - testa det men börja hur som helst med att gå på grupp! Spelberoendes Riksförbund och Spelberoendegruppen t.ex.

Idag blir spelmissbruk och sockermissbruk allt vanligare och dessa behandlas tillsammans med drog och alkoholmissbrukare. Så behandlingshem tar emot de med spelmissbruk.
Inte sällan att man har mer än ett missbruk.

Hej!
Jag har tagit steget och kontaktat socialen angående mitt spelmissbruk och vill lägga in mig i ett behandlingshem, har förlorat de mesta .. mina barn och mitt ex pga spelet , nu vill jag ta mig tillbaks och verkligen kämpa för och få tillbaks min familj. Varit spelberoende sen 18år och är idag 33.. undrar om någon här inne kanske varit på ett behandlingshem och hur de ser ut och hur det är och leva där liksom? Och tog de långt tid för socialen och ordna detta för dig (hur lång e processen) ?
Dela gärna tankar & svar .. uppskattas !
Mvh
Var bor du ?

Har du fast jobb så är din arbetsgivare skyldig att betala för din behandling.
Då går ni via företagshälsovården och detta går mycket snabbare än via socialen som har flera månaders väntetid.

Har du fast jobb så är din arbetsgivare skyldig att betala för din behandling.
Då går ni via företagshälsovården och detta går mycket snabbare än via socialen som har flera månaders väntetid.
Nej bara om arbetsgivaren har skrivit in spelberoende i sin arbetsmiljöpolicy...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp