Amorteringsfritt Swedbank

Fast indirekt sparas inte några pengar då lånet kommer att betalas på under längre tid då beloppet inte sjunker. Förstår dock att man gör det om man fått mindre inkomst pga Corona.

Fast indirekt sparas inte några pengar då lånet kommer att betalas på under längre tid då beloppet inte sjunker. Förstår dock att man gör det om man fått mindre inkomst pga Corona.

Snarare tvärtom. Detta gynnar banken då man betalar ränta under en längre period.

Nej det vet jag också att det kostar mycket mer, men känner som att jag sparar 2k nu och kan lägga på inkasso skulder och liknande så jag kan få en anständig ekonomi igen. Så man slipper denna jävla soppan med smålån och sälja sin kropp

Hm, är det här alltså något man kan ansöka om även om man inte direkt har drabbats ekonomiskt (permitterad etc) av pandemin?

Hm, är det här alltså något man kan ansöka om även om man inte direkt har drabbats ekonomiskt (permitterad etc) av pandemin?
Ja precis.. alla kan ansöka om amorteringsfritt men vet inte vad just Swedbank baserar sina månader på. Vissa får 3 månader andra får 12 månader direkt. När ifrågasatte Swedbank som du kan läsa i ett par sidor bak så fick jag till svar att Swedbank endast godkänner 3 mån åt gången.. vilket är skitsnack

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp