Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Amortera stor del av lån på Avida

Om det känns obekvämt att Avida är en kredit tycker jag att du ska Nordax istället. Men Avida har faktiskt två betalningsfria månader/år, inte bara amorteringsfritt om man betalat ned så skulden inte överstiger det belopp man lånade från början. Men, Forex erbjudande är ju väldigt bra. Nu har vi ju alla ett maxbelopp vi kan betala och går det inte att betala båda lånen under ett halvår så är det ju Nordax som gäller.
Du kanske inte törs "gambla" på att få ett till lån på Avidabeloppet senare och du kanske inte kan ha båda.

@MissGrace: Du skriver om att förhandla ned räntan, men är det verkligen mer möjligt än omöjligt? Jag tänker att det var enklare för några år sedan, men jag kan ha fel? Själv väntar jag in att min lånesumma sjunker så pass mycket att jag kan ringa Collector och baka in en del där.

Alternativet för mig är att peta in det hos Avida, då jag har en hygglig ränta där och helt enkelt för att det är en kredit och det kommer att gå. Tack för allt ditt engagemang här i tråden, vill jag säga! Du svarar och är engagerad precis som @Zaozi. Och flera andra, men idag vill jag personligen lyfta fram just er!

@MissGrace: Du skriver om att förhandla ned räntan, men är det verkligen mer möjligt än omöjligt? Jag tänker att det var enklare för några år sedan, men jag kan ha fel? Själv väntar jag in att min lånesumma sjunker så pass mycket att jag kan ringa Collector och baka in en del där.

Alternativet för mig är att peta in det hos Avida, då jag har en hygglig ränta där och helt enkelt för att det är en kredit och det kommer att gå. Tack för allt ditt engagemang här i tråden, vill jag säga! Du svarar och är engagerad precis som @Zaozi. Och flera andra, men idag vill jag personligen lyfta fram just er!
Tack @Mollymunter för din pepp! Angående avida så kan jag såklart inte säkerställa om det går att förhandla ner ränta eller inte. Bara att det är värt ett försök. Både ex Big Bank och Collector framförallt är väldigt villiga att förhandla och det har jag upplevt själv flera gånger. Jag tänker att det är inte görbart att få ihop ett samlingslån på total skuld så är det värt att försöka förhandla över tid ändå tills det går att samla. Jag kommer precis som du vänta tills jag har så pass långt skuldsaldo hos Nordax så att jag kan baka i det i Collector. Men det kommer nog dröja 2-3 år eftersom jag redan lånat 450 tkr av Collector och har 200tkr hos Nordax. Men under tiden kommer jag givetvis förhandla räntan hos båda var 6:e månad. Jag vill gärna hoppas att det går. Mitt kreditbeyg blir bättre över tid och min inkomst. Jag är säker på att det går med små steg framåt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp