Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Amortera mer eller köpa hus

Hej!
jag har en fundering :)
Jag har ca 500k lån. Jag försöker amortera extra varje månad så att blir av med de snabbt.
men igår tänkte jag på en sak, vad hände om jag istället för att amortera extra så sparar jag pengar till handpenning till ett hus. När jag köpte ett hus så ska jag ta ett lån för att renovera huset, sen betalar jag de andra lånet(500k). Alltså att låna på huset och få mycket lägre ränta.
tacksam för hjälp :)

Jag förstår inte riktigt din poäng, du vill ta ett renoveringslån (privatlån) för att betala ett annat privatlån?

Du får ju låna max 85% av husets värde.. Tänkte du belåna mer än så, så måste du få ny värdering på huset..

Du får ju låna max 85% av husets värde.. Tänkte du belåna mer än så, så måste du få ny värdering på huset..
Vilket kan vara svårt om du precis köpt huset. Jag förstår grejen med att renovera för att öka värdet på huset men då använder du ju pengarna för att renovera, inte för att släcka ett privatlån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp