Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Amortera extra

Visste inte vilken tråd jag skulle lägga den här frågan i, så skapade en egen.

Iallafall, när man amorterar extra osv på skulder och man använder sig av snöbollsmetoden. Hur mycket brukar ni amortera in extra som MINST?

Tänker såhär:
Totalskuld = 4500kr
Månadsbetalning = 300kr/mån

Ni säljer nånting och får in några hundra på en grej eller liknande, betalar ni in tex en 100lapp extra på skulden då, eller skulle ni "vänta" tills man har en bättre och större summa att betala in?
Detta är alltså extra inbetalningar mitt i månaden. Vissa företag har ju swish lixom, och på en sån liten skuld som 4500kr gör ju ändå nån 100 lapp extra iallafall någonting. Tänker också att OM man skulle försöka "spara" till en lite högre summa för att amortera extra är det ju större risk att man INTE gör det, för 500 kr är ändå ganska mycket mat.
Jag hade PFC förut som jag återbetalt och avslutat nu, men då swishade jag in typ 10-50kr/dag, bara för att minska skulden med någonting och de är småkronor man kan vara utan. Men hur ser ni på det? Hur gör ni och hur tänker ni? Eller har ni andra tips?

Dela gärna med er, för ibland får ja känslan att de känns "töntigt" och tänka att jag kan swisha in 20-50-100kr extra på en skuld, men de är ju ändå nånting eller är det helt förgäves?.. :axelryck: :thinking:

Jag kör snöbollsmetoden på flera skulder samtidigt och då brukar jag lägga på minst 150 kr extra, oftast lite mer. Men jag har väldigt litet svängutrymme så varje krona är viktig och räknas.
Men jag tycker det låter smart att betala nån extra gång i månaden, då märks det kanske inte på samma sätt än om man skulle betala allt på en och samma gång. Men som du säger skulden minskar.

Det bästa är att det inte finns rätt eller fel utan man kan anpassa det till det som passar en för stunden.

Jag kör snöbollsmetoden på flera skulder samtidigt och då brukar jag lägga på minst 150 kr extra, oftast lite mer. Men jag har väldigt litet svängutrymme så varje krona är viktig och räknas.
Men jag tycker det låter smart att betala nån extra gång i månaden, då märks det kanske inte på samma sätt än om man skulle betala allt på en och samma gång. Men som du säger skulden minskar.

Det bästa är att det inte finns rätt eller fel utan man kan anpassa det till det som passar en för stunden.
Du är så himla klok Myra! :folded:

Jag gör så att jag gör en total budget per månad. Och sen betalar jag så mycket som jag kan utöver minsta summan för månadsbetalning-alltid utan undantag. Känns bättre att betala in än lägga på sparkontot. Finns ju risk att det inte blir av. Och himla bra att du betalar av lite sådär hela tiden om möjligt!

Jag skulle amortera löpande det belopp jag kan vid varje tillfälle, det påverkar ränteberäkningen. Begreppet många bäckar små..

Tack hörni!
Ibland snöar man in såg så mycket på att betala in så mycket eller att man ska avsluta skulden helt bara för de är en lite mindre total summa. Men ingenting är ju fel egentligen. Ville mest höra lite hur ni andra gör och kanske få ännu mer tips. :)

Du är så himla klok Myra! :folded:
Eller klok och klok... Men efterklok, ja :)
Hade jag varit riktigt klok då hade jag inte hamnat i en trängd ekonomisk situation.
Men nu är vi här men snart reser vi oss och då jädrans blir det fest <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp