Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Amex sänkte min kreditgräns

Har ett Amex green som kan varje månad betalar minsta belopp att betala på, i tid varje gång - döm av min förvåning när jag idag inser de sänkt min kreditgräns med 4000:-

Helt utan förvarning, ingen ny UC har tagits vad jag kan se - ingen annan upplysning heller

någon som varit med om något liknande?

Har ett Amex green som kan varje månad betalar minsta belopp att betala på, i tid varje gång - döm av min förvåning när jag idag inser de sänkt min kreditgräns med 4000:-

Helt utan förvarning, ingen ny UC har tagits vad jag kan se - ingen annan upplysning heller

någon som varit med om något liknande?
Hade Platinum tidigare och dom sänkte min kreditgräns från 100K till 40K. Dock var jag konstant sen med betalningarna på slutet så kanske inte så konstigt:)

Nä kanske rimligt... tycker det är störigt i detta fallet dock....

Generellt kan man råka ut för sänkt kreditgräns på diverse krediter om man upprepade gånger är sen med betalningar. Har fått sänkt kreditgräns av bl Ikano (Ikea) och Collector (Stadium) och nån mer som jag inte minns.

Amex har nog som regel att sänka när man inte betalar hela skuldbelopp varje månad. Deras slutsats är då att kreditbeloppet är för högt. Green ska ju betalas helt.

Amex har nog som regel att sänka när man inte betalar hela skuldbelopp varje månad. Deras slutsats är då att kreditbeloppet är för högt. Green ska ju betalas helt.
Precis så. Amex är endast till för att erhålla bonus, poäng och förmåner. De önskar inga lånetorskar på avbetalning.

Senast ändrad:

någon som varit med om något liknande?1
Mitt tips! Betala alltid ditt amex till fullo och i tid! American Express är inte som vanliga kreditkort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp