Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Amex betalning ej kommit in

Hej!
Brukar alltid betala mina amex räkningar på direkten och hela beloppet men förra månaden blev det lite för mycket så jag betalade det jag kunde på direkten och efter det var det runt 18k att betala kvar men jag tänkte att jag tar det när jag får lön istället.
Igår fick jag lön och betalade samtidigt resterande 18k då. Det brukar alltid ta 1 dag för betalningen att synas på amex appen men nu har den fortfarande inte kommit in??
Börjar bli lite orolig då fakturan har förfallodatum på söndag och då börjar väll räntan ticka på?

Ringde AMEX kundtjänst där jag fick prata med en tjej som helt enkelt bara sa att det kan ta upp till 5 dagar för en betalning att komma in men detta har då aldrig hänt mig tidigare och har haft kortet i 5 år nu.
Någon som varit med om något liknande? Betalningen syns inte alls på hemsidan eller appen alltså...

Kan vara så illa att om ocr nr inte matchar beloppet så blir den svår att hitta. Pratade du med amex och berättade att du skulle betala mindre?

Har varit med om att när jag inte betalat hela beloppet utan bara en del och sen resterande senare så har banken inte kunnat hitta fakturabeloppet.
Visa i det här fallet. Kan vara ngt sådant. Men det brukar lösa sig.

Kan vara så illa att om ocr nr inte matchar beloppet så blir den svår att hitta. Pratade du med amex och berättade att du skulle betala mindre?
Fakturan jag fick den 7:e var då alltså på 37k och jag betalde ner den till 18k alltså det jag kunde. Sedan efter det betalade jag allt som är kvar alltså 18k på fakturan igår. Så jag förstår inte frågan? Jag betalade inte mindre betalade allt jag kunde.

Har varit med om att när jag inte betalat hela beloppet utan bara en del och sen resterande senare så har banken inte kunnat hitta fakturabeloppet.
Visa i det här fallet. Kan vara ngt sådant. Men det brukar lösa sig.
Har gjort detta 2-3 gånger tidigare men det var nog ett bra tag sedan nu och alla gånger har det kommit dagen in utan problem. Nu är det ju lite läskigt då räntan börjar ticka på söndag och då får jag alltså betala ränta på hela fakturabeloppet alltså 37k?

Ringde in igen och fick prata med någon kvinna som sa att jag ej skulle oroa mig och att det ibland kan ta lite längre tid :)
Frågade om vad som skulle hända om den inte kommer in nu och räntan börjar ticka och då sa hon att jag bara skulle sitta lugnt och då skicka in underlag på att betalningen faktiskt gjordes igår.
Aja jobbigt att sånt här händer precis vid helgen lär ju inte kunna slappna av riktigt men men

Fakturan jag fick den 7:e var då alltså på 37k och jag betalde ner den till 18k alltså det jag kunde. Sedan efter det betalade jag allt som är kvar alltså 18k på fakturan igår. Så jag förstår inte frågan? Jag betalade inte mindre betalade allt jag kunde.
Men om fakturan var på 37 k totalt och du betalade 19 k och sen 18 k så betalade du mindre än total beloppet vid första inbetalningen. När man använder samma ocr så kan det blir knas med att hitta fakturabeloppet.
Men har du gjort så förut och det har funkat så vet jag inte varför det dröjer just den här gången

Ringde in igen och fick prata med någon kvinna som sa att jag ej skulle oroa mig och att det ibland kan ta lite längre tid :)
Frågade om vad som skulle hända om den inte kommer in nu och räntan börjar ticka och då sa hon att jag bara skulle sitta lugnt och då skicka in underlag på att betalningen faktiskt gjordes igår.
Aja jobbigt att sånt här händer precis vid helgen lär ju inte kunna slappna av riktigt men men
Jag tror också att du kan vara lugn.
Men hur mkt i ränta handlar det om då?

Men om fakturan var på 37 k totalt och du betalade 19 k och sen 18 k så betalade du mindre än total beloppet vid första inbetalningen. När man använder samma ocr så kan det blir knas med att hitta fakturabeloppet.
Men har du gjort så förut och det har funkat så vet jag inte varför det dröjer just den här gången
Okej ja då förstår jag :tummen:
Har dock gjort detta några gånger tidigare och aldrig haft problem så blir bara lite drygt när det händer nu :(
Ändå 18 som bara gått upp i rök hittills och inte synts till alls verkar det som :(

Jag tror också att du kan vara lugn.
Men hur mkt i ränta handlar det om då?
Nu är det ju årsränta på runt 20% tror jag. Har 50k limit och använt upp runt 45 så lär då bli på högsta räntan på runt 22%. Så kommer ju bli några kronor varje dag tills att jag betalt in men grejen är ju att jag inte kan betala in något alls i princip förens nästa lön då i princip. Men detta bör ju lösa sig hur kan 18k bara försvunnit annars?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp