Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Amazon.de faktura - någon som provat?

Tar de en Bisnode eller tar de ingen kreditupplysning alls? Vissa säger Bisnode och andra säger ingen upplysning... :thinking:

Jag har betyg 1 hos Bisnode, vilket är det sämsta. Kan tillägga att jag har inga skulder för närvarande hos inkasso och Kronofogden.

Tror ni jag har någon chans om jag köper en iPhone 11 Pro Max (512 GB) för 1579 euro genom faktura? Skickas samtliga varor från Tyskland?

Måste man betala hela summan man har handlat för nästkommande månad?

Kan man släppa skulden till inkasso och delbetala skulden hos dem beroende på inkassobolag?

Har inte fått nått från Bisnode. Beställde för 8 dagar sedan
Min skickades från Milano.
Jaaa man måste betala hela summan ca 30 dagar efter köpet
Jaaa man nog släppa till Gothia men ingen vet just nu vilket betalplan man erbjuds...

Har påpekat det tidigare. Det här ett extremt dåligt sätt att få loss pengar eftersom jag kan sätta min stortå på att det inte går att betala avbetalning hos Inkasso om det går dit.
Dom kommer skicka raka vägen till fogden efter dom inte fått fullbetalt på sitt krav. Inga avbetalningsplaner alltså.

Hata [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/62 sa:
Credigo[/URL], post: 202471"]Har påpekat det tidigare. Det här ett extremt dåligt sätt att få loss pengar eftersom jag kan sätta min stortå på att det inte går att betala avbetalning hos Inkasso om det går dit.
Dom kommer skicka raka vägen till fogden efter dom inte fått fullbetalt på sitt krav. Inga avbetalningsplaner alltså.
Knappast, inkassobolagen tjänar multum på avbet planer.

Har inte fått nått från Bisnode. Beställde för 8 dagar sedan
Min skickades från Milano.
Jaaa man måste betala hela summan ca 30 dagar efter köpet
Jaaa man nog släppa till Gothia men ingen vet just nu vilket betalplan man erbjuds...
Tack för svaret. Skönt att höra att de inte tar någon kreditupplysning. :)

Vet hur mycket maxbeloppet är för köp via faktura?

Läste här inne att någon fick handla för 3000 euro via faktura och man kunde göra upp till tre beställningar med faktura innan man nekades.

Så jäkla tråkigt att det ska behövas att ta till dessa metoder för att lösa en akut kris. Förstår varför man väljer att göra det men lider med er som känner att ni måste för att lösa krisen kortsiktigt.
Man förlorar ju pengar dubbelt om på detta sätt.

Knappast, inkassobolagen tjänar multum på avbet planer.

När det gäller att borga ut kredit för elektronik till Amazon.dk?

nej ingen avbetalningsplan. Kom ihåg vart du har läst det om en månad när alla börjar klaga att dom inte får avbetalningsplaner för saker dom köpt på Krita från Tyskland.

Arvato har filial i sverige. Gothia suger musten ur allas konton. Så kfm dröjer nog tills det är tillräckligt med avgifter pålagt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp