Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Allt känns hopplöst

Hej allihopa! Känner att jag behöver ventilera lite granna..
Jag är 22 år gammal och sedan 18 års åldern så har jag varit spelberoende. Har så mycket skulder just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen, men det är inte heller hur jag ska bli av med dom som är problemet. Jag vill bara må bra igen. Jag har lite mindre än 600k i skulder. 400 till far och 200 på mitt namn.
Jag snittar 3-5 timmar sömn per natt och mår skit vart jag än är, jobbet, med tjejen, överallt!
Min pappa vet om det här och hjälpte mig för ungefär 10 månader sedan, men så dum som jag är så har jag fortsatt spela.. min tjej vet om att jag ”spelat” men inte om mina skulder. Känns som att jag lever i tusen olika världar.
Finns det någon fin själ som har något tips eller allmänt kan komma med något vettigt skriv då gärna privat❤️

Hej allihopa! Känner att jag behöver ventilera lite granna..
Jag är 22 år gammal och sedan 18 års åldern så har jag varit spelberoende. Har så mycket skulder just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen, men det är inte heller hur jag ska bli av med dom som är problemet. Jag vill bara må bra igen. Jag har lite mindre än 600k i skulder. 400 till far och 200 på mitt namn.
Jag snittar 3-5 timmar sömn per natt och mår skit vart jag än är, jobbet, med tjejen, överallt!
Min pappa vet om det här och hjälpte mig för ungefär 10 månader sedan, men så dum som jag är så har jag fortsatt spela.. min tjej vet om att jag ”spelat” men inte om mina skulder. Känns som att jag lever i tusen olika världar.
Finns det någon fin själ som har något tips eller allmänt kan komma med något vettigt skriv då gärna privat❤️
Tråkigt att höra om dina svårigheter.Men det är bra att du öppnar upp och ber om hjälp. Att vara spelberoende kan vara en stor utmaning, men det är viktigt att komma ihåg att det finns stöd och hjälp att få.

Ett första steg för dig skulle kunna vara att kontakta en beroendemottagning eller en terapeut som kan hjälpa dig hantera ditt spelberoende och arbeta med att bli skuldfri. Det kan också vara värdefullt att involvera din familj och din tjej i processen, så att de kan stötta dig på vägen.

Det är också viktigt att fokusera på din hälsa och välmående. Att sova så lite som du gör kan ha en negativ effekt på din mentala och fysiska hälsa. Försök att skapa rutiner för sömnen och se till att ta hand om dig själv.

Kom ihåg att det är aldrig för sent att ta kontroll över din situation och börja arbeta mot att må bättre. Ta små steg och be om hjälp när du behöver det. Du är inte ensam i detta och det finns människor som vill hjälpa dig.

Jag önskar dig all lycka och styrka på din resa mot ett bättre välmående. Tveka inte att söka hjälp och stöd från professionella och dina nära och kära. Du förtjänar att må bra igen.

Nu utgår jag endast ifrån min personliga erfarenhet så jag ursäktar om det kanske inte är exakt samma för dig.

”A man is only as sick as his secrets”

Jag tror att det som tär på dig mest i denna stund är ditt samvete (och visst är det bra att du har det!). Så länge du fortsätter leva dubbellivet så kommer inte den här känslan försvinna även om du trycker undan den och försöker ressonera med dig själv.

Att berätta för dina nära IGEN, din pappa och flickvän, det kommer göra ont. Det kommer svida och svaret du får först kanske inte är positivt, MEN: Stenen från axlarna kommer att släppa bara av att sluta leva med dom här tankarna på egen hand.

Jag tror att du har sett min tråd om min resa. Min fästmö var först påväg ut genom dörren men vände när hon insåg att jag ville ändras och när jag erbjöd 100% transparancy.

Jag har mer skulder än dig men det är ingenting jämfört med skulderna man känner inombords och dom kan få en att se väldigt mörkt på framtiden.

Jag rekommenderar därför att du öppnar upp för tjejen och pappa din om ditt återfall, berätta att du vill ändras, sök hjälp genom antingen kommunen eller som jag: gå till en grupp med likasinnade. Det kan hjälpa ibland bara att faktiskt träffa människor i verkligheten som faktiskt förstår hur det känns.

Hojta till om du vill prata mer om det. Det blir bättre!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp