Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Allt är över nu..vart får jag hjälp? (Spelberoende)

Det är absolut inte det saken handlar om. Detta är din beroendehjärna som talar. Tryck på knappen, du kommer inte ångra detta beslut.
Ha..måste trycka. Vet att nästa gång jag får in pengar så kommer jag vilja dubbla det. Det är såå jag klarat mig ekonomiskt alla år..vinner en storsumma..har till alla räkningar..

Visualisera knappen kontra dina tre barn, utan kläder och mat och utan tak över huvudet (pga du inte tryckte på knappen).
Det är det valet gäller.
Du har möjlighet att redan nu dra i nödbromsen. Gör det.

Okej..nu får d fan vara över med denna skiten..fan..helt galet detta..
Jag som är sån medmänniska, hjälper folk i nöd, ställer upp o är terapeut åt andra o så är man själv beroende liksom..

Visualisera knappen kontra dina tre barn, utan kläder och mat och utan tak över huvudet (pga du inte tryckte på knappen).
Det är det valet gäller.
Du har möjlighet att redan nu dra i nödbromsen. Gör det.
Jag vet av erfarenhet att man kan komma ur svåra beroenden..men alltid klarat mig själv ifrån det..tills nu.
Det jag oroar mig mest över är att bli bollad runt av olika instanser från samhället..

Jag vet av erfarenhet att man kan komma ur svåra beroenden..men alltid klarat mig själv ifrån det..tills nu.
Det jag oroar mig mest över är att bli bollad runt av olika instanser från samhället..
Jag förstår tanken men alternativen är ännu värre.

Du blir högst troligt inte runtbollad av olika instanser.

Det är rätt så nytt detta om man jämnför med andra beroende, risken finns att du möter riktiga klappträn som är utbilldade inom vård av annat på olika sätt men inte fattar ett jota om spelmissbruk.

Men förhoppningsvis får du förr eller senare plats på en behabdling om du VILL och som jag sa och nån annan INNAN det är på plats gå på möte.

Men framför allt ta in att du är drabbad av en sjukdom (ja du hade säkert kunna gjort anorlunda, MEN hade du inte varit sjuk skulle du garanterat inte gjort så här)

Det tog lång tid för mig att komma fram till att jag är sjuk men en av orsakerna var att jag inte kunde förstå hur jag kunde och kan göra sånna dumma saker.

Jag har varit spelmissbrukare i hela mitt liv och något av en periodare.

Men nu har jag bestämt mig på ritktigt jag skall vända skutan och hålla mig så spelfri jag kan
Och för första gången på alla år är jag 100% ärlig mot mig själv.

Det skulle jag inte orka med utan de gruppmöten jag går på.

Och utan de människor jag har runt mig som till skilnad mot andra förr nu stöttar istället för att fördumma mig.

Nej det är inte synd om mig för att jag har massa skulder och spelat bort allt jag skulle kunnat haft men det är synd om mig att jag drabbats av denna sjukdom.

Och du jag känner 100% igen mig i det du skriver om att vara terapeut och "coach" för andra. Men du kan inte applicera det på dig själv.

Det ser sjukdommen till att du inte kan.

Lycka till!

Du blir högst troligt inte runtbollad av olika instanser.

Det är rätt så nytt detta om man jämnför med andra beroende, risken finns att du möter riktiga klappträn som är utbilldade inom vård av annat på olika sätt men inte fattar ett jota om spelmissbruk.

Men förhoppningsvis får du förr eller senare plats på en behabdling om du VILL och som jag sa och nån annan INNAN det är på plats gå på möte.

Men framför allt ta in att du är drabbad av en sjukdom (ja du hade säkert kunna gjort anorlunda, MEN hade du inte varit sjuk skulle du garanterat inte gjort så här)

Det tog lång tid för mig att komma fram till att jag är sjuk men en av orsakerna var att jag inte kunde förstå hur jag kunde och kan göra sånna dumma saker.

Jag har varit spelmissbrukare i hela mitt liv och något av en periodare.

Men nu har jag bestämt mig på ritktigt jag skall vända skutan och hålla mig så spelfri jag kan
Och för första gången på alla år är jag 100% ärlig mot mig själv.

Det skulle jag inte orka med utan de gruppmöten jag går på.

Och utan de människor jag har runt mig som till skilnad mot andra förr nu stöttar istället för att fördumma mig.

Nej det är inte synd om mig för att jag har massa skulder och spelat bort allt jag skulle kunnat haft men det är synd om mig att jag drabbats av denna sjukdom.

Och du jag känner 100% igen mig i det du skriver om att vara terapeut och "coach" för andra. Men du kan inte applicera det på dig själv.

Det ser sjukdommen till att du inte kan.

Lycka till!
Otroligt bra skrivet! Det är såna inlägg som gör Forumet bättre än bäst <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp