Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Allt är över nu..vart får jag hjälp? (Spelberoende)

Nu är det kört.
Lyckats spela bort allt nu. Vart är det bästa stället o vända sig till? Har fått kontakt på spelberoende.se . Ska återkomma under dagen här.
Men är det via 1177 kanske. Hjärtat o hjärnan dunkar. Går i en dimma här. Har tre barn hemma idag. Dom klarar jag o ta hand om men är totalt på botten. Tankarna snurrar..
Mannen jobbar, han vet om mina skulder på 1,2 miljoner. Han tror jag har pengar över från vinster..men dom har jag spelat bort.
Tagit bort autogiro på dragningar nu..finns ingen täckning..
Min man vill låna på huset ( obelånat) o hjälpa mig men banken nekar..

Nu är det kört.
Lyckats spela bort allt nu. Vart är det bästa stället o vända sig till? Har fått kontakt på spelberoende.se . Ska återkomma under dagen här.
Men är det via 1177 kanske. Hjärtat o hjärnan dunkar. Går i en dimma här. Har tre barn hemma idag. Dom klarar jag o ta hand om men är totalt på botten. Tankarna snurrar..
Mannen jobbar, han vet om mina skulder på 1,2 miljoner. Han tror jag har pengar över från vinster..men dom har jag spelat bort.
Det första är förstås som du skriver; sök hjälp, omedelbart. Hoppas de hjälper dig med kort varsel. Berätta bums för din man. (jag har tyvärr ingenstans att hänsvisa dig till men flera på forumet har, och kommer säkert att guida dig).

Sedan; Om huset är obelånad och det inte finns betalningsanmärkningar, byt bank. Det finns visst banker som visst går med på att belåna huset, antingen som pant (utan pantbrev) med högre ränta, eller med pantbrev och viss högre ränta eller sedvanlig med vanlig ränta. Lite beroende på hur risken ser ut. Nordax lånade ut till mig som hade HÖG risk, till högre ränta (5,4% då) , till UC var mycket bra, sedan kunde jag byta till sedvanlig bank med vanlig ränta (2,74% fast 5 år).
Sedan finns de som tar huset som pant utan pantbrev; bland annat. Nystart Finans, omstartlån och Svea Ekonomi som har skuldfinansieringslån.
Nordax och Bluestep kan vara behjälplig med bolån till högre ränta.
Om mannen inte har några skulder och inga betalningsanmäkrningar bör en sedvanlig bank kunna erbjuda er ett bolån till vettig ränta. Skulle rekommendera att kontakta Nordea via Bolånehandläggare och boka ett personligt möte, men var beredd på att byta bank helt och hållet! (flytta tjänstepension etc. allt för att göra er intressant som kund).

Andas, ta ett steg i taget. Du kommer att lösa det här. Hjälp först och sedan löser sig det ekonomiska.

Imorgon är det torsdag de flesta spelberoendes föreningar har möten på torsdagar. Det finns andra med.

Gå dit försök att få med din man. Lämna över ekonomin helt till din man om han serriöst vill hjälpa.

Låt han så klart ha sina känslor kring det hela men be honom prata med nån annan än dig när han är upprörd över vad du gjort.

Om han fattar rätt så förstår han att skuldkänslor och fördummande av dig och dina "beslut" lägger du på dig själv tillräckligt.

Men han måste få ventilera.

Och han kommer med väldigt stor sannolikhet vara glad efteråt att han valde att följa med på mötet om han gör det.

Kan eller vill han inte så gå du.

Väldigt skönt att prata av sig med folk som inte dömer.

Senast ändrad:
Har nyss skickat till vårdcentralen om att jag behöver hjälp. Har fast jobb, barn o allt. Ingen som har märkt någonting alls. Igår var första gången jag erkände o insåg att jag kraschar annars..

Nu är det kört.
Vi har möte idag på Skogvaktargatan 11 i Hjorthagen om du är i Stockholm, annars digitalt imorgon. Välkommen! Man pratar så mycket eller lite man vill. Ingen som dömer, bara en massa människor som varit precis där du är nu men som har vänt eller håller på att vända sina liv:

Har nyss skickat till vårdcentralen om att jag behöver hjälp. Har fast jobb, barn o allt. Ingen som har märkt någonting alls. Igår var första gången jag erkände o insåg att jag kraschar annars..
Vårdcentralen tar tid och är tröga. Rekommenderar verkligen att du söker dig till en stödgrupp tills du kommer igång med en behandling. De två kompletterar varandra jättebra. Jag är 75% genom en behandling och går till stödgruppen varje/varannan vecka i snart 1 år nu. När behandlingen är slut kommer jag fortsätta med stödgruppen utan tvekan.

Vågar inte ens trycka på spelpaus..då blir det liksom på riktigt!!

Vårdcentralen tar tid och är tröga. Rekommenderar verkligen att du söker dig till en stödgrupp tills du kommer igång med en behandling. De två kompletterar varandra jättebra. Jag är 75% genom en behandling och går till stödgruppen varje/varannan vecka i snart 1 år nu. När behandlingen är slut kommer jag fortsätta med stödgruppen utan tvekan.
Jo jag vet vårdcentralen är tröga..men om jag ska få samhällets hjälp så känner jag att det är bra om 1177 oxå vet..då många insatser från samhället kräver det.har absolut inget över för vården annars..bara massa prat o papper o trams

Vågar inte ens trycka på spelpaus..då blir det liksom på riktigt!!
Steg 1 är nog att acceptera att du förlorat. Annars kommer du alltid känna den där lusten att vilja ”vinna tillbaka” vilket är det som driver oss djupare ner i avgrunden. Sanningen är att när vi väl vinner så fortsätter vi ändå att spela tills vi förlorat ännu mer :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp