Jag sökte direkt hos Balanzia, då jag kände mig rätt säker på att de inte skulle säga nej. Balanzia är förstås lite dyrare än en vanlig bank, men det finns inga vanliga banker som kommer att ge dig några erbjudanden via Lendo eller motsvarande eftersom du har betalningsanmärkningar.
Frågade advisa och de sa man kunde ansöka med anmärkningar via dem. Men man fick ej ha aktiv skuld hos kronofogden, vilket jag ej har.
Men ska vänta tills slutet av juni när mitt misslyckade utmätningsförsök försvinner och se vad som händer med mitt UC betyg.
Visst kan du söka genom Advisa, men du kommer inte att få några erbjudanden från Swedbank, SEB och deras andra riktigt bra långivare. Balanzia är säkert en av de bättre du kan få lån hos med betalningsanmärkningar, så resonerade i alla fall jag, och valde därför att söka hos Balanzia direkt.
Får kolla med dem sen i juli. Fick avslag när jag sökte i mars. Men tror det beror på utmätningsförsöket.
Vad menas med utmätningsförsök? Och står det i UC? Är det att inget finns att utmäta av egendom? Eller är det att inget kan betalas alls ex löneutmätning?Får kolla med dem sen i juli. Fick avslag när jag sökte i mars. Men tror det beror på utmätningsförsöket.