Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Alla dessa låneförmedlare som ringer och tjatar

Dom har jag sluppit undan sedan barn lyckades kräkas ner i vattnet väska när dom kom och ville prata om det vackra barnet som Jesus hade gett oss.

(Mamman intygade att Jesus inte hade haft någon inblandning i befruktningen )
Som jag har förstått det så är de ålagda att göra ett visst antal besök. Jag tycker att alla får tro på vad de vill ibland blir det otäckt när man skrapar på ytan. Senast i morse såg jag en artikel om en kille vars familj var med i JV och när han kom ut med att han var gay så kom föräldrarna med rosor och tårta för att fira hans begravning. Nu är han död för dem. I såna här fall låter man sin tro gå ut över andra.

Advisa är värst. Får sms / mail varannan dag. Dags att blockera

Säg att ni inte har några lån när dom ringer. Då slutar dom ringa också för då kan dom inte sälja. ☺️

Säg att ni inte har några lån när dom ringer. Då slutar dom ringa också för då kan dom inte sälja. ☺️
Testat, då fick hon förslaget att passa på så kunde hon köpa något skoj, en vattenskoter eller så

Eftersom jag själv har jobbat några år på en låneförmedlare så funkar det såhär: Person A ringer en kund, kund säger hejdå, inte intresserad och lägger på, Person A har då oftast ett val: Ska hen göra rätt så ska man i CRM system välja "nej tack - ej intresserad", varav kunden inte rings på minst 6 månader, ELLER så kan man välja, "ej svar" och då hamnar kunden i en snurra så andra personer ringer till samma kund, det är detta som gör att folk blir irriterade, skulle ALLA som jobbar med det här göra rätt skulle fler inte reagera som TS, kom ihåg en sak: vi vill er inget illa, det är ett tufft jobb vi har varje dag men alla klarar inte av att hantera det och det beror oftast på usla lönevillkor vilket gör att många människor blir oerhört irriterade för att en kund inte vill jämföra. Men man får komma ihåg att det är faktiskt privata människors ekonomi och sfär vi går in lite i, och att vi också gör en kreditupplysning eftersom det är lag på det.

För egen del så kan jag ge er ett tips: säg att ni är arbetslösa, då kommer ingen ringa från det bolaget på minst 6 månader
Och fortsätter de ändå kan ni säga i lugn och ro: Jag vill att ni tar bort mitt nummer FÖR GOTT ur erat system och alla mina personuppgifter också enligt GDPR,

Jag vet att vi är irriterande, en av anledningarna till att jag slutade var att jag helt enkelt inte orkade tjafsa med folk om pengar och lån och deras egna ekonomi när min egen var så kass.
Men med det sagt så dem vi hjälpte var oerhört tacksamma och jag fick t.o.m. presenter hemskickade av en kund, det var coolt :)

Ett bolag, minns inte vilket var jäkligt påstridig, det är några år sedan men dom ringde flera dagar i veckan en hel sommar, spelade ingen större roll vad jag sa, till jag bytte taktik och lät dom prata på om va dom ville i typ en kvart, ställde många frågor osv, och avslutade därefter med att det nog inte var något för mig ändå det där. Då slutade dom ringa.

Drog iväg ett mail till Koll och bad dem att inte ringa mer. Bad dem även att ta bort kreditupplysningen från uc då anledningen till att jag gick med på att göra en lånejämförelse var att han sa att de nya inkomstuppgifterna hade kommit in. Men när upplysningskopian kom var det fortfarande de gamla uppgifterna.
Fick som svar att de inte skulle ringa mer och att de skulle ta bort upplysningen. Jättebra om de kan få bort upplysningen bara sådär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp