Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Alla dessa låneförmedlare som ringer och tjatar

Blir så trött på låneförmedlare som ringer och tjatar. Brukar ofta undvika att svara på okända nummer men till slut blir det att jag svarar ändå och då är det nästan alltid en låneförmedlare som ringer och tjatar.
Senast idag ringde de från koll.nu och lyckades övertala mig att göra en lånejämförelse för att samla lån. Jag försökte avstå genom att säga att jag vill vänta till i vinter när alla mina förfrågningar försvinner och att jag har 13,1% i riskprognos men säljaren stod på sig mer än jag stod på mig så det blev ändå en jämförelse gjord. Loggade in på minUC nu och ser att jag visst har 36,8% i riskprognos nu och inte 13,1 som jag trodde. Ångrar mig nu att jag lät säljaren lura mig att jämföra igen.
Det rings från koll, Advisa, Compricer mfl. Inte konstigt att man aldrig blir av med förfrågningarna och därmed aldrig blir kreditvärdig.
Enda sättet är väl att sluta helt med att svara på nummer man inte känner igen, eller att ljuga och säga att man har vunnit storvinst och därför inte har några lån att samla. Eller slänga på luren direkt man hör vem det är som ringer.
Tycker det borde förbjudas att låneförmedlare ringer som telefonförsäljare.

Jag blir jagad av Advisa och FreedomFinnans. Spärrar deras nummer men de ringer från andra nummer. FreedomFinans har jag lyckats bli av med. Andra förmedlare ringer också. De är verkligen på. Prova nästa gång att säga att du inte har ngn taxerad inkomst. Då ger de sig direkt.

Eller ring låneförmedlarna som man använt och be dem att aldrig ringa mer. Det funkar jättebra. Man kan samtidigt be dem att aldrig skicka snigelpost också. Två flugor i en smäll!

Det sista man ska göra är att inte svara, då slutar dom aldrig ringa. Svara och säg att du inte är intresserad och be dom plocka bort dig från listan, är dom fortsatt påstridiga så säger du att du har en skuld hos Kronofogden och är arbetslös.

Jag svarade på sambons telefon för ett tag sedan när en förmedlare ringde, dom förklarade att dom sökte XX. "Hon avled i går, låt mig sörja i fred"
Varit tyst sedan dess

Jag svarade på sambons telefon för ett tag sedan när en förmedlare ringde, dom förklarade att dom sökte XX. "Hon avled i går, låt mig sörja i fred"
Varit tyst sedan dess
Du borde byta jobb.Du har blivit känslokall så är det dags för förändring!!

Du borde byta jobb.Du har blivit känslokall så är det dags för förändring!!
Tack för förslaget. Det här var alltså inte kopplat till jobbet, utan sambon var less på att dom ringde väl ofta och ville få stopp på det.
Hade testat några gånger med att be dom sluta ringa, testat trycka bort dom otaliga gånger, då ville hon att vi skulle pröva något nytt. Får be henne byta jobb.

Skulle inte jinxat. Nu ringde dom igen. Testat nytt koncept, bad dom vänta lite. Telefonen ligger på laddning i ett sovrum, får se hur länge dom väntar.

Nu har också Jehovas vittnen börjat ringa med hänvisning att de inte kan knacka dörr pga corona. Bad att de tar bort mig fr deras ringlista och tanten sa okej men lik förbannat så ringde honde igen bara några dagar senare. Kan ha varit ngn annan men rösten kändes den samma. Jag är ju spärrad i Nix registret så jag undrar hur de fick tag på mitt nummer. Hon som ringde ville veta om jag kände till Jesus. Jag sitter på bussen nu och vill inte prata med dig om Jesus sa jag. Men du känner till Jesus?! Så det är inte bara låneförmedlare och andra försäljare som är påstridiga.

Nu har också Jehovas vittnen börjat ringa med hänvisning att de inte kan knacka dörr pga corona. Bad att de tar bort mig fr deras ringlista och tanten sa okej men lik förbannat så ringde honde igen bara några dagar senare. Kan ha varit ngn annan men rösten kändes den samma. Jag är ju spärrad i Nix registret så jag undrar hur de fick tag på mitt nummer. Hon som ringde ville veta om jag kände till Jesus. Jag sitter på bussen nu och vill inte prata med dig om Jesus sa jag. Men du känner till Jesus?! Så det är inte bara låneförmedlare och andra försäljare som är påstridiga.

Dom har jag sluppit undan sedan barn lyckades kräkas ner i vattnet väska när dom kom och ville prata om det vackra barnet som Jesus hade gett oss.

(Mamman intygade att Jesus inte hade haft någon inblandning i befruktningen )

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp