Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Alkoholproblem, när det är kämpigt?

Hej på er här på forumet. Hoppas ni har det bra och kan andas ut emellan allt kämpande! Vi gör de bra allihop!

Jag har suttit och tänkt mycket, ni behöver inte svara på detta, men känner ni, att ni börjat dricka mer alkohol när det är kämpigt? När vardagen och ångesten inte går att lösa? Jag har kommit på mig själv att jag dricker för mycket vin och har nu ett långt uppehåll.

Har läst alla inlägg här men inte alltid orkat svara. Har lite mycket med allt. Men ni är ena kämpar allihopa! Styrkekram till er!

Senast ändrad:
Jag festade mkt när min ekonomi var ett helvete...de kändes så mkt bättre för studenter på nå vis...som att man kunde koppla av o släppa allt. Nu är ja gravid o har tagit tag rejält i min ekonomi...de e tufft men snart e man på grön kvist igen....:/ 3 månader kvar me avbetalningsplaner phu.

Jag har tagit till alkohol när det varit väldigt väldigt kämpigt.. Det hjälpte faktiskt lite.. Jag fick må bra för en liten stund och glömma allt,det gjorde så att jag kunde slappna av och sedan börja ta nya tag igen.

Vill inte erkänna det men absolut, jag har börjat dricka betydligt mer än vad jag gjort tidigare. Även om jag inte vill se det så är det väl ett sätt att döva ångesten för en stund. Men det blir ju inte bättre dagen efter och det löser inga lån. Men öven om det är jobbigt att erkänna så har det lätt blivit för mycket alkohol de senaste månaderna. Har hållt mig till helgerna och aldrig på någon vardag men har senaste veckorna börjat tänka till och inte druckit något. För mig som spelar på nätet så är alkohol det värsta som jag kan ge mig på, tappar kontrollen helt och kan lätt spela upp hela lönen på några minuter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp