Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Alektum

Är det någon som har lyckats få 12 månader eller mer på sin avbetalningsplan hos Alektum? Hört att dom är stränga, men kommer behöva släppa min skuld hos Ferratum på 50k.

Är det någon som har lyckats få 12 månader eller mer på sin avbetalningsplan hos Alektum? Hört att dom är stränga, men kommer behöva släppa min skuld hos Ferratum på 50k.
Jag har ringt som ombud många gånger till olika inkassobolag, har inget konkret svar på din fråga men kan däremot säga att det ofta är värt att ringa flera gånger när man inte får sin vilja igenom första gången/gångerna. Till slut säger dom att dom kan se att man ringt många gånger och ser att man är angelägen att lösa det, då brukar det kunna gå vägen.

När jag förhandlade (åt någon annan) var det stenhårt på max 12 månader.

När jag förhandlade (åt någon annan) var det stenhårt på max 12 månader.
Jag har förhandlat åt två olika hos alektum men kan tyvärr inte minnas om jag stötte på den här 12 månaders gränsen eller inte. Jag vet bara generellt att tjata tills man skäms brukar kunna ge resultat. Jag har aldrig varit otrevlig även om jag stött på sånna handläggare, då har jag bara avslutat och ringt dagen efter istället.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp