Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Alektum, någon mer?

Hej! Det är så att jag har en avbetalning hos alektum, belopp ca 30.000 ska det vara MEN någon eller dom själva har betalat in 27.300:- på min skuld så det är bara 2700:- kvar!? Finns kvitto på belopp, datum och vilken sorts transaktion. Vad kan detta vara? Någon mer som varit med om samma? Antar att det blivit något fel så hurrar ju inte men otroligt skumt? Haha hade dock varit gött om dom inte kunde dra tillbaka det, har ju garanterat betalat den räntan på den skiten genom åren..

Hej! Det är så att jag har en avbetalning hos alektum, belopp ca 30.000 ska det vara MEN någon eller dom själva har betalat in 27.300:- på min skuld så det är bara 2700:- kvar!? Finns kvitto på belopp, datum och vilken sorts transaktion. Vad kan detta vara? Någon mer som varit med om samma? Antar att det blivit något fel så hurrar ju inte men otroligt skumt? Haha hade dock varit gött om dom inte kunde dra tillbaka det, har ju garanterat betalat den räntan på den skiten genom åren..
De kommer rätta upp det när de upptäcker det

”Finns kvitto på belopp, datum och vilken sorts transaktion”

Då har ju pengarna kommit in på något sätt i varje fall. Väldigt märklig situation.

Jag hade förväntat mig att det med väldigt hög sannolikhet rättats till snart.

Men jag hade heller inte hört av mig och frågat om det, utan tagit för givet att någon snäll person betalat in pengarna åt dig om inget ändras :)

”Finns kvitto på belopp, datum och vilken sorts transaktion”

Då har ju pengarna kommit in på något sätt i varje fall. Väldigt märklig situation.

Jag hade förväntat mig att det med väldigt hög sannolikhet rättats till snart.

Men jag hade heller inte hört av mig och frågat om det, utan antagit att någon snäll person betalat in pengarna åt dig om inget ändras :)
Ja och jag sparade ner kvittot, är likt dom tidigare betalningarna fast ett mycket högre belopp.. denna betalning inkom 6 januari! Jag betalade ju decembers avbetalning som vanligt enligt planen. Jag fattar ju att det blivit något fel men som du säger, kommer ju inte höra av mig men kommer helt klart ha koll

En rolig grej, nu har någon eller dom själva även betalat slut fakturan så skulden är numera fullbetald! Haha va sysslar dom med alltså det är väl tacksamt men vet ju att det snart kommer korrigeras

Någon annan kund dom har som bytt ut lite ocrnr tro?
Sånt är sjukt tråkigt om man råkar göra till skatteverket eller kronfogden för övrigt. Går som regel inte att rätta.

Någon annan kund dom har som bytt ut lite ocrnr tro?
Sånt är sjukt tråkigt om man råkar göra till skatteverket eller kronfogden för övrigt. Går som regel inte att rätta.
Det var också min tanke. Känns ju dock lite konstigt att någon skulle lyckas göra samma fel 2 gånger. Det är isåfall om Alektum själva har skickat fel skuld till någon. Skulden finns inte ens kvar hos Alektum nu. Helt borta! Kan bara se betalningarna som gjorts

Fick i veckan mejl av ferratum. Det är det som försvunnit från alektum! Jag har inte haft kontakt med dom med fick följande! Haha alltså jag fattar ingenting! Vem har kontaktat dom från min mejl
Bästa kund,

Jag heter Angelica och det var ett nöje att få hjälpa dig idag.

Vänligen klicka här för att betygsätta den service jag gett dig via denna länk. Det tar bara några sekunder.
Din feedback är viktig för oss så att vi kan förbättra får service

Med vänlig hälsning

Angelica
Ferratum

Fick i veckan mejl av ferratum. Det är det som försvunnit från alektum! Jag har inte haft kontakt med dom med fick följande! Haha alltså jag fattar ingenting! Vem har kontaktat dom från min mejl
Bästa kund,

Jag heter Angelica och det var ett nöje att få hjälpa dig idag.

Vänligen klicka här för att betygsätta den service jag gett dig via denna länk. Det tar bara några sekunder.
Din feedback är viktig för oss så att vi kan förbättra får service

Med vänlig hälsning

Angelica
Ferratum
Va skumt. Är det Ferratum som återkallat skuld hos Alektum? Visste inte ens att man kunde återkalla hos inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp