Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Alektum inkassobolag

Köpte något från ellos för 800kr betalade inte i tid och fakturan hade gått till alektum inkasso
Får ett brev från alektum att betala senast sista februari 1.000kr . Jag betalar 3 mars . Igår får jag ett brev från kronofogden du har en skuld hos alektum 1.630kr samtidigt får jag ett ny faktura från alektum 1.630 . Jag ringde till kundtjänsten men det skiter i det .

Jävla idioter fyfan vilket jävla inkasso bolag .

Är det inte Alektum som har något i stil med "Grattis du har nu gjort en avbetalningsplan" på deras hemsida när man gör en avbetalningsplan med dem?

Ringde igen till alektum idioterna så säger kundtjänsten vi har ingen skyldighet att skicka påminnelse . Fy fan

Bara att betala KFMavgifterna och se glad ut, 680 kr, så ska dom återkalla. dom borde väl i alla fall tycka att dom fått kapitalskulden och sånt betald.

Det kan ju vara bra att ringa om man behöver ett par dagar till på sig, vissa är snabba att ansöka om föreläggande, och det stämmer, efter inkassot behöver man inte påminna om något alls, utan det är helt korrekt agerat att skicka till kfm.

Jag tycker att alektum är den absolut bästa inkasso aktören på marknaden, har hjälpt mig sjukt mycket med fryst ränta, fått amorteringsfria månader två månader i rad när jag var sjukskriven osv.. Jätte trevliga när jag ringt dem och har aldrig varit några problem med att lägga om betalnings planer och så vidare!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp