Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Aldrig varit med om detta, Kreditz sen skicka in från skv?

Hej!

Någon här som varit med om att aktör först tagit upplysning, Kreditz/Instantor och sedan vill man ska hämta/lämna inkomstuppgifter från Skatteverket/Kronofogden?

enligt SMSpengar så är det för att fastställa inkomst och att det inte finns några aktiva mål, men det ser man väl på en kreditupplysning? Aldrig varit med om att man ska lämna uppgifter så. Någon som haft erfarenhet av detta?

Nya tider. Har förmodligen kraftiga kreditförluster och vill säkerhetsställa alla uppgifter till 100%.Detta hade inte hänt för typ 3 år sedan.Haft sms pengar och det var inga sådana kontroller.Ansökan och pengar omedelbart.Kollade bara kreditupplysningar om inkomst Inget annat

Nya tider. Har förmodligen kraftiga kreditförluster och vill säkerhetsställa alla uppgifter till 100%.Detta hade inte hänt för typ 3 år sedan.Haft sms pengar och det var inga sådana kontroller.Ansökan och pengar omedelbart.Kollade bara kreditupplysningar om inkomst Inget annat
Tack för svar!

någon annan som ansökt nyligen och kan bekräfta att detta är standard?

Betalningsföreläggande syns inte på en kreditupplysning, men det måste dom typ ringa om

Betalningsföreläggande syns inte på en kreditupplysning, men det måste dom typ ringa om

ah okej jag förstår. Jag har inga problem med varken uppgifter från Skatteverket/KFM då men det känns väldigt ”naket” att dem får full insyn var man jobbar osv.

ah okej jag förstår. Jag har inga problem med varken uppgifter från Skatteverket/KFM då men det känns väldigt ”naket” att dem får full insyn var man jobbar osv.
Skatteverket berättar inte var man jobbar, dom berättar om inkomst som taxerad.
Kfm kan berätta var man jobbar om man har löneutmätning

Skatteverket berättar inte var man jobbar, dom berättar om inkomst som taxerad.
Kfm kan berätta var man jobbar om man har löneutmätning
Jo, när jag identifierar mig och ska skicka in står det min årsinkomst + arbetsgivare, från Skatteverket. Så dem får full insyn på var jag arbetar..

Jo, när jag identifierar mig och ska skicka in står det min årsinkomst + arbetsgivare, från Skatteverket. Så dem får full insyn på var jag arbetar..
Ah, ja när du släpper in någon att göra det. Menade att det inte är något skatteverket berättar annars. Att släppa in som du menar är ju typ samma som att du själv berättar, men med verifiering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp