Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut skuldsatt och helt utan pengar – vad kan jag göra?

Extrajobb söker jag om jag får något jobb lär jag först få utbetalningen i slutet på oktober
29k i lön efter skatt? Är det före så har du inget val förutom att släppa allt,kommer bara må sämre med tiden. 700 k i lån hade jag 3 år sedan släppte allt förra året då va ja uppe i ca 1.3.

Det viktigaste är väl rätt prioritet. Hyra + el absolut först, och därefter får du rodda i vad du kan betala. Förslagsvis om du måste släppa minst skuld först. Du kanske hittar vägar att släcka skuldsaldo inför löneutmätning.

Leta pantburkar lär väl vara det snabbaste sättet att få ihop några hundra

Nej, det har jag inte. Blir avskedad från min tjänst om jag har mer än 50000 i skuldsaldo

Aldrig hört den förut o ja tror inte arbetsgivare får göra så av det skälet.

Och ska han leta upp pantburkar för "några hundra" behöver han nog några dagar på sig.

Skevt läge… det blir verkligen svårt och jobbigt när typ alla alternativen är rökta.

Jag tror att jag vet svaret på den här frågan pga din ekonomiska situation men varför ändå inte chansa.
OM du nu har körkort och en del soppa kvar... Kan du inte kolla om det finns något jobb du kan utföra mot en liten peng? Typ….åka och slänga sopor på soptippen eller dylikt för någon privatperson eller så?
Finns givetvis tjänster/lättare jobb du kan utföra utan körkort också men jag tror att det är en fördel att ha körkort. Öppnar upp chanserna till fler uppdrag att utföra det vill säga.

Senast ändrad:
Hej! Vad gör du med pengarna som innebär att de tar slut, är det avbetalningar som äter upp din inkomst? Hyra, el, mat och abonnemang för telefon behöver ligga bland de främsta du betalar varje månad. Det här är inte dömande frågor, utan viktiga för att få med hela bilden och kunna hjälpa till ❤️

Jag var i en liknande position för många år sedan, och jobbade på bank = får inte ha Kronofogden. Jag insåg att det inte skulle gå att lösa, och att jag behövde fixa nytt jobb. Så det gjorde jag (betyder inte att det var lätt - Jag tog faktiskt ett kliv nedåt - Men det är bättre än pinsamma dialoger med chefer och att inte ha ett jobb alls), lät det mesta förfalla och började beta av med utmätning på lön. Det tog några år, kanske 4. Men det blev successivt bättre ekonomiskt hela tiden - Lönen ökade då jag presterade bra och snart var skulden borta.

Om du har missbruksproblem så är det där du behöver börja - Hur jobbigt det än är. Oavsett sådana problem eller inte - Börja här (i detta forum kanske), för det kan du får många bra råd i detta forum, många delar eller ha delat din situation. Du är inte ensam.

Hej! Vad gör du med pengarna som innebär att de tar slut, är det avbetalningar som äter upp din inkomst? Hyra, el, mat och abonnemang för telefon behöver ligga bland de främsta du betalar varje månad. Det här är inte dömande frågor, utan viktiga för att få med hela bilden och kunna hjälpa till ❤️

Jag var i en liknande position för många år sedan, och jobbade på bank = får inte ha Kronofogden. Jag insåg att det inte skulle gå att lösa, och att jag behövde fixa nytt jobb. Så det gjorde jag (betyder inte att det var lätt - Jag tog faktiskt ett kliv nedåt - Men det är bättre än pinsamma dialoger med chefer och att inte ha ett jobb alls), lät det mesta förfalla och började beta av med utmätning på lön. Det tog några år, kanske 4. Men det blev successivt bättre ekonomiskt hela tiden - Lönen ökade då jag presterade bra och snart var skulden borta.

Om du har missbruksproblem så är det där du behöver börja - Hur jobbigt det än är. Oavsett sådana problem eller inte - Börja här (i detta forum kanske), för det kan du får många bra råd i detta forum, många delar eller ha delat din situation. Du är inte ensam.

Vi lånade ut betydande summor till banktjänstemän ibland, vi övertygades om att deras arbetsgivare kommer ta hand om de om de trampar snett ekonomist.

De tjänade cirka 100.000/mån vill jag minnas.

Vi lånade ut betydande summor till banktjänstemän ibland, vi övertygades om att deras arbetsgivare kommer ta hand om de om de trampar snett ekonomist.

De tjänade cirka 100.000/mån vill jag minnas.
Två frågor @nisse01.

1. Vad hade du för position på banken du jobbade på?

2. Har kollat dina privata meddelanden här på forumet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp