Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut hjälp med att minska mina utgifter i månaden!

Hej!

Jag har i nuläget ingen koll alls på mina skulder eftersom de ökat så mycket. Men jag ligger på en skuld på ungefär miljonen. Jag har klarat min ekonomi varje månad och jag presenterar här mina utgifter. Jag behöver hjälp med att minska dessa:

Inkomst: 50 327,97 kr
Utgifter: 49 758,35 kr

Hushåll: 9 893 kr
Mat: 2 063,45 kr
Restaurang: 3 856 kr
Transport: 3 572,24 kr
Skulder: 22 816,55 kr
Övrigt: 3 179 kr
Abonnemang: 4 378,11 kr

Jag har förnärvarande 0 kr i sparande.

Tack på förhand!

Hej!

Jag har i nuläget ingen koll alls på mina skulder eftersom de ökat så mycket. Men jag ligger på en skuld på ungefär miljonen. Jag har klarat min ekonomi varje månad och jag presenterar här mina utgifter. Jag behöver hjälp med att minska dessa:

Tack på förhand!
Tycker det är ganska självklart. Sluta lägg pengar på restaurang, kapa saker under övrigt och säg upp abonnemang som inte är absolut nödvändiga. Nästan 4000kr restaurang tillsammans med 4400kr abonnemang är ju största boven här. Vänta ut förfrågningar, betal ner krediter med det du får över och sök samlingslån med bättre ränta för resten av skulderna.

Hej!

Tack på förhand!
Spontant känns restaurang och abonnemang högt?
Iofs så kanske mat ökar om restaurang minskar?
Bor Du ensam?

Vilka abonnemang? Är det typ telefoner du tagit på avbetalning?

Tycker det är ganska självklart. Sluta lägg pengar på restaurang, kapa saker under övrigt och säg upp abonnemang som inte är absolut nödvändiga. Nästan 4000kr restaurang tillsammans med 4400kr abonnemang är ju största boven här. Vänta ut förfrågningar, betal ner krediter med det du får över och sök samlingslån med bättre ränta för resten av skulderna.
Hej! Ja absolut, det är självklart att jag ska sluta äta ute på restaurang, men det har blivit av lathet, att jag inte orkat laga mat pga stress med arbete samt att jag ofta bjuder andra på restaurang. Jag har även utgifter under övrigt som trasiga mobilladdare, trängselskatt m.m. Dessa är inte månatliga. Sedan har jag abonnemang med bindningstid, vissa går ut nu i sommar andra har jag till september. Så det kanske blir bättre till hösten då. Jag har även dragit på mig lite privata skulder som jag inte redovisat i inlägget.

Spontant känns restaurang och abonnemang högt?
Iofs så kanske mat ökar om restaurang minskar?
Bor Du ensam?
Ja jag bor ensam utan barn. Jag brukar bjuda andra på restaurang. Abonnemang har jag tyvärr bundit upp mig.

Hej!

Tack på förhand!
Börja dra ner på abonnemangen, restaurang.

Restaurang kan man gå på men bjud inte. Försök få ihop en liten buffert sen kör snöbollsmetoden på skulderna. Jämka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp