Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut hjälp: Klarna nekar delbetalning – vad kan jag göra nu?

Ska snart kontakta klarna och se ifall de kan förlänga betalningstiden eller dela upp det.

Kommer jag ha mer pengar kvar i månaden ifall jag får beviljad skuldsanering? Kommer de hem till mig och kolla mina tillgångar? Får min arbetsgivare reda på det?
Tacksam för svar.
Varför inte returnera det du köpt istället??

Har ej möjlighet att öka inkomsten alls just nu.
Vad menar du med att släppa allt? Att jag slutar betala och hamnar hos kronofogden? Ursäkta mina frågor men är stressad och har ej koll på allt.
Får jag mer pengar i månaden ifall jag får skuldsanering? Kommer min fru bli påverkad av det? Bevakar de hennes konto? Får vi t.ex resa på sommaren och sånt?
Ja precis, du får det mycket bättre ställt i månaden av att sluta betala allt och låta det gå till KFM. Läs igen vad jag skrev om förbehållsbelopp. Det är vad du behåller vid löneutmätning. Vid skuldsanering behåller får du utöver det även 2 betalfria månader och troligen lite extra buffert.

Så länge du inte försöker gömma pengar på din frus konto eller om ni inte har ett gemensamt kommer det inte bevakas, får du kontoutmätning och löneutmätning så det ditt och ingen annans konto. Ni får inget reseförbud av löneutmätning eller skuldsanering

Ja precis, du får det mycket bättre ställt i månaden av att sluta betala allt och låta det gå till KFM. Läs igen vad jag skrev om förbehållsbelopp. Det är vad du behåller vid löneutmätning. Vid skuldsanering behåller får du utöver det även 2 betalfria månader och troligen lite extra buffert.

Så länge du inte försöker gömma pengar på din frus konto eller om ni inte har ett gemensamt kommer det inte bevakas, får du kontoutmätning och löneutmätning så det ditt och ingen annans konto. Ni får inget reseförbud av löneutmätning
Fast om jag släpper allt och hamnar hos kronofogden så får jag säkert hembesök och dessutom kommer min arbetsgivare ta reda på detta genom löneutmätning. Det vill jag undvika.
Är det samma sak med skuldsanering ifall jag blir beviljad? Kommer min arbetsgivare få reda på det?

Fast om jag släpper allt och hamnar hos kronofogden så får jag säkert hembesök och dessutom kommer min arbetsgivare ta reda på detta genom löneutmätning. Det vill jag undvika.
Är det samma sak med skuldsanering ifall jag blir beviljad? Kommer min arbetsgivare få reda på det?
Hembesök brukar man inte få om man hyr och inte anses ha något större av värde. Får du löneutmätning så får din arbetsgivare reda på det. Oftast sorteras posten internt så att breven till lönekontoret går oöppnat till lönekontoret. Men ibland så kan ex närmsta chef få reda på det.
Av vad jag märkt här dock så brukar det inte vara så farligt om ex närmsta chef får reda på det. Det dom kan fråga typ är om företaget kan hjälpa till på något sätt i stöttning eller liknande

Arbetsgivaren får inte reda på att man har skuldsanering såvida dom inte själva kollar upp det, vilket är rätt osannolikt.

Jag gjorde så att jag släppte mina skulder strax efter jag skickade min ansökan om skuldsanering, ansökningstiden var då 5 månader. Jag han få inledande skuldsanering innan det var på tal om utmätning så jag slapp att arbetsgivaren fick reda på något. Men hade skuldsaneringen blivit nekad så hade det blivit löneutmätning någon månad senare.

Hembesök brukar man inte få om man hyr och inte anses ha något större av värde. Får du löneutmätning så får din arbetsgivare reda på det. Oftast sorteras posten internt så att breven till lönekontoret går oöppnat till lönekontoret. Men ibland så kan ex närmsta chef få reda på det.
Av vad jag märkt här dock så brukar det inte vara så farligt om ex närmsta chef får reda på det. Det dom kan fråga typ är om företaget kan hjälpa till på något sätt i stöttning eller liknande

Arbetsgivaren får inte reda på att man har skuldsanering såvida dom inte själva kollar upp det, vilket är rätt osannolikt.

Jag gjorde så att jag släppte mina skulder strax efter jag skickade min ansökan om skuldsanering, ansökningstiden var då 5 månader. Jag han få inledande skuldsanering innan det var på tal om utmätning så jag slapp att arbetsgivaren fick reda på något. Men hade skuldsaneringen blivit nekad så hade det blivit löneutmätning någon månad senare.
Jag tänker ansöka om skuldsanering och försöka hålla ut till beslutet om några månader i så fall. Vill inte ha löneutmätning som sagt pga mitt statliga jobb.
Har semester fom nästa vecka så ska försöka träffa en rådgivare hos kommunen och se vart vi landar. När jag söker på hemsidan så står det att jag kan få skuldsanering utifrån mina förutsättningar men osäker om det blir beviljad irl.

Kan du bara inte returnera det du köpte ? Eller sålde du för pengar?

Brukar de ta full uc när man väljer att dela upp summan? Hur vet man om det är full uc eller bara synlig för dem?

Jag tänker ansöka om skuldsanering och försöka hålla ut till beslutet om några månader i så fall. Vill inte ha löneutmätning som sagt pga mitt statliga jobb.
Har semester fom nästa vecka så ska försöka träffa en rådgivare hos kommunen och se vart vi landar. När jag söker på hemsidan så står det att jag kan få skuldsanering utifrån mina förutsättningar men osäker om det blir beviljad irl.
Har du ett statligt jobb(antar du är säkerhetsklassad? ) så måste du vara öppen med om det går till kfm annars blir det nog problematiskt med jobbet.
Va ja fattar det som, man kan inte ta delbetalning på klarna om det är ett högre belopp och att du inte har tillräckligt köputrymne och då måste hela skulden betalas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp