Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Akut fråga till Lasseman skatteinbetalning som hamnade hos Kronofogden

Hej!!
Hoppas att du kan hjälpa mig Lasseman. Jag har ett AB som hamnat efter med en skatteinbetalning som hamnade hos Kronofogden. Om jag inte hinner betala denna i tid (väntar på en inbetalning från kund). Hur lång tid tar det innan kronofogden beslutar om utmätning och får jag brev innan kronofogden besöker företaget Underrättelse om utsatt utmätningsförrättning?
Tack om du kan hjälpa mig lite fort. Eller om nån annan vet såklart

I slutet av varje månad gör SKV avstämning, ligger man då minus på skattekontot får man en månad på sig att betala, sen tar KFM över skulden. Det blir utslag direkt, alltså ungefär två veckor som minst på sig att betala innan vidare åtgärder.

Ja precis. Det är jag medveten om. Men om man inte hinner till kfm sist betaldag. Får man då hem brev om utmätning eller vad händer??

För min del tog det tre månader innan jag fick hem brev om att deklarera inkomster och utgifter.
Svarade inte på den, så fick en påminnelse efter ett par veckor.

Men det finns andra som fått hem inkomstdeklarationen några dagar efter att förfallodatumet passerat, så det är omöjligt att säga.

Om du nu väntar på inbetalning från kund och är ute efter pengar akut så kan du sälja fakturan till bolag som köper fakturor.

Om du nu väntar på inbetalning från kund och är ute efter pengar akut så kan du sälja fakturan till bolag som köper fakturor.

Jag har precis samma tanke. Sälj din faktura, kostar några %, och du får pengarna direkt.

Hej!!
Hoppas att du kan hjälpa mig Lasseman. Jag har ett AB som hamnat efter med en skatteinbetalning som hamnade hos Kronofogden. Om jag inte hinner betala denna i tid (väntar på en inbetalning från kund). Hur lång tid tar det innan kronofogden beslutar om utmätning och får jag brev innan kronofogden besöker företaget Underrättelse om utsatt utmätningsförrättning?
Tack om du kan hjälpa mig lite fort. Eller om nån annan vet såklart

Räkna med att utredning om det är första gången påbörjas några dagar efter avitiden gått ut.

I slutet av varje månad gör SKV avstämning, ligger man då minus på skattekontot får man en månad på sig att betala, sen tar KFM över skulden. Det blir utslag direkt, alltså ungefär två veckor som minst på sig att betala innan vidare åtgärder.

Nej nej, inga utslag på skatter^^

Du kan anvisa fakturafordan för utmätning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp