Akut bolån frågor

Fast jobb inkomst dock bara på 24 tusen.

måste lite akut flytta härifrån och hittar ingenting att hyra, har nu fått möjlighet att köpa ett hus för 700 000 men en del till kontantinsats fattas.

sen pantbrev och lagfart som ska betalas med?

säljer jag bilen har jag inga andra lån eller anmärkningar

tror ni jag kan låna 100 000 till kontantinsats? Vill gärna kolla läget först innan jag ansöker

Det finns en del aktörer som håller sig utanför det som rapporteras i UC. Jag försöker ett liknande upplägg men inte för kontantinsats. Wästgöta är en av de större vars skuld inte skall dyka upp på UC. Så lånar du där kanske 60-70k så att du når de där 15% instatsen, så bör det se bra ut på UC. Jag har fn bolån hos Handelsbanken som bara kör UC. Men kör helst en "hur mycket bolån kan jag få" räknesnurra som det finns några av på nätet tex den från SBAB (som jag hatar!). Bankerna vill att man skall klara 7% bolån med nuvarande inkomst och livssituation. Har du barn och betalar underhåll etc så är du nog rätt så chanslös med de 24k.
Går inte räknesnurran igenom så får du möjligvis ett lån genom de mindre seriösa bolåneaktörerna typ Bluestep med högre ränta.
Även bil räknas in i vissa aktörers budget, så kan du klara dig utan bil i några månader så sälj och kvitta lån, och köp sedan igen när läget lugnat ner sig.

Pantbrev och lagfart behövs innan du får nycklarna i handen!

Räkna på Sbabs lånekalkylator.

Nej tack inte SBAB dom lånar knappt ut något jämfört med Länsförsäkringar o Swedbank

kommer inte heller att ta lån hos dem, men om du använder deras räknesnurra och får ut att du kan låna xxx kr till huset så kommer du att få flertalet erbjudanden från andra banker. Går inte deras snurra ihop så lutar det åt bluestep och andra liknande aktörer..

Fast jobb inkomst dock bara på 24 tusen.

måste lite akut flytta härifrån och hittar ingenting att hyra, har nu fått möjlighet att köpa ett hus för 700 000 men en del till kontantinsats fattas.

sen pantbrev och lagfart som ska betalas med?

säljer jag bilen har jag inga andra lån eller anmärkningar

tror ni jag kan låna 100 000 till kontantinsats? Vill gärna kolla läget först innan jag ansöker
Om det du skriver stämmer så inga problem! Grattis i förskott till huset

Enligt beräkningar så ska du få lånet om du betalar 15% kontant. Man brukar kunna få låna till kontantinsats men självklart till lite högre ränta än bolånet. Du kan ju prata med din bankman och göra vad hon/han tror om möjligheten innan du ansöker.

Enligt beräkningar så ska du få lånet om du betalar 15% kontant. Man brukar kunna få låna till kontantinsats men självklart till lite högre ränta än bolånet. Du kan ju prata med din bankman och göra vad hon/han tror om möjligheten innan du ansöker.

"din bankman" vill tjäna pengar åt banken, det är en försäljare, inget annat.

"din bankman" vill tjäna pengar åt banken, det är en försäljare, inget annat.

Absolut är det så, men prata kan han göra för att se vilka möjligheter han har. Det kostar ingenting att fråga hur banken ställer sig till hans situation.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp